مدیر اداره امور عشایری شیروان گفت: با اتمام طرح آبرسانی به عشایر منطقه گلیل واقع در بخش سرحد این شهرستان، مشکل آنان در این زمینه برطرف می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، علی ابراهیمی  مدیر اداره امور عشایری شیروان گفت : عملیات آبرسانی به عشایر  منطقه از سال ۹۶ شروع شد که با اجرای ۱۴ کیلومتر خط انتقال، سه ایستگاه پمپاژ و مخازن با حجم هزار و ۲۴۰ متر مکعب ۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای فاز نخست آن هزینه شد.


بیشتر بخوانید 


مدیر اداره امور عشایری شیروان بیان کرد: با اتمام فاز اول۲۶۲ خانوار عشایری مشتمل بر هزار و ۲۵۰نفر جمعیت و ۳۵ هزار راس دام سبک از آب شرب بهداشتی برخوردار شدند که این فاز در ۱۲ سامان عرفی و ۴۸ محله عشایری (بیچرانلو، جیرسستان، میلانلو و نامانلو) به مرحله اجرا گذاشته شد.

او افزود: میزان آب تخصیص داده شده برای این طرح ۱۰۰ هزار مترمکعب است که ۶۰ هزار مترمکعب برای دام و ۴۰ هزار مترمکعب برای شرب عشایر می‌باشد و برای اتمام آن ۱۵میلیارد ریال دیگر اعتبار نیاز است.

ابراهیمی با بیان اینکه قبلا عشایر این منطقه برای تامن آب از تانکر‌های چرخدار استفاده می‌کردند، افزود: کمک به معیشت عشایر، ماندگاری آن‌ها برای حفظ امنیت مرزی در منطقه گلیل و پایداری تولید، تامین آب سالم و بهداشتی، حفظ مراتع با رعایت تعادل دام و مرتع جهت جلوگیری از تخریب مراتع و فشار بیش از حد دام، جلوگیری از مخاطرات تامین آب، کمک به زیرساخت‌های عشایری و جذب گردشگر، کمک به حفظ محیط زیست، کاهش هزینه‌های تولید در راستای اقتصاد مقاومتی و تحقق شعار سال از اهداف این طرح است.

انتهای پیام/ه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.