در جلسه مسئولان خنداب با تولید کنندگان مرغ مشکلات این صنف بررسی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، جلسه بررسی مشکلات مرغداری‌های سطح شهرستان خنداب با حضور تولید کنندگان این صنف و مسئولان شهرستان در فرمانداری برگزار و در این جلسه مقرر شد اتحادیه مرغداران در شهرستان خنداب ایجاد شود.

اصلاح قیمت عرفی و مصوب جوجه مرغ، پرداخت نشدن به موقع هزینه و مطالبات تولید کنندگان، مشکلات خرید بذر و کنسانتره، حضور دلالان و واسطه ها، مشکلات تهیه به موقع واکسن از جمله مشکلاتی بود که مرغداران در این جلسه مطرح کردند.

حمایت نکردن امور دام جهاد کشاورزی استان مرکزی و شهرستان خنداب، اختلاف با کارشناسان اداره دامپزشکی، نبود مکان و سردخانه برای ذخیره مرغ‌های کشتار شده بالای ۵۰ روزه هم از دیگر مواردی بودکه تولیدکنندگان مرغ خنداب در جلسه با مسئولان و فرماندار مطرح کردند.

در شهرستان خنداب ۱۹ واحد تولید مرغداری فعال وجود دارد که در هر سال تعداد یک میلیون و ۴۹۵ هزار قطعه مرغ گوشتی تولید می‌کنند.

تقاضای خرید مرغ که از اسفندماه سال گذشته مردم را در سراسر کشور و در استان مرکزی به صف کرده بود در سال جدید هم با وجود فعالیت  مرغداری ها   ادامه داشت .

فرخی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی دیروز در جلسه ستاد تنظیم بازار استان  از تعادل بازار مرغ استان مرکزی  توزیع روزانه ۱۰۰ تا ۱۲۰ تن مرغ در بازار استان خبر داد.

فرخی با بیان اینکه در حال حاضر روزانه حدود ۱۱۰ هزار قطعه مرغ زنده به کشتارگاه‌های استان مرکزی تحویل داده می‌شود بیان کرد: ۱۲۰ پرونده برای متخلفان بازار مرغ تشکیل و به دستگاه قضا ارسال شده است.

انتهای پیام / ج

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.