معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه پارسال شیوع کرونا ۳۰ تا ۴۰ هزار شغل را در استان از بین برد، گفت: بیشترین ضربه کرونا به بخش خدمات بوده، چون سهم این بخش در اقتصاد استان ۱۰ درصد از میانگین کشور بیشتر است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،هدایت حاتمی با اشاره به اینکه هم اکنون حدود ۶۰ درصد اقتصاد استان مربوط به خدمات است در حالی که این رقم در میانگین کشور ۵۰ درصد است،گفت: به این دلیل کرمانشاه خسارت بیشتری از شیوع کرونا متحمل شده است.

او اظهار کرد: دلیل بالا بودن سهم بخش خدمات در اشتغال و اقتصاد استان، قرار داشتن کرمانشاه بر سر چهار راه اقتصاد منطقه، داشتن چندین مرز رسمی و بازارچه، تردد و رفت و آمد گسترده، داشتن بازرگانی و مرکزیت غرب کشور و صنعت گردشگری است و از آنجایی که بیشترین ضربه کرونا به کسب و کار‌های خدماتی بوده، استان ما در سال ۹۹ ضرر اقتصادی هنگفتی متحمل شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه گفت: شیوع کرونا، در سال گذشته ۳۰ تا ۴۰ هزار شغل را در استان از بین برد و برنامه‌های مدیریت استان برای کاهش نرخ بیکاری را دچار مشکل کرد.

او گفت: در سال ۹۹ حدود ۱۵ هزار نیروی بیکار شده برای دریافت بیمه بیکاری ثبت نام کردند که همین عدد معادل ۲ تا سه درصد نرخ بیکاری است.

به گفته حاتمی، حدود هشت هزار نفر از این ۱۵ هزار متقاضی، بیمه بیکاری دریافت کردند.

او با بیان اینکه با وجود خسارت‌های کرونا، نرخ بیکاری استان در سال گذشته حدود یک درصد کاهش می‌یابد، گفت: البته اگر پیامد‌های نامطلوب کرونا نبود، شرایط اشتغال و نرخ بیکاری استان متفاوت بود و ما حتی از سند اشتغال استان جلوتر بودیم.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.