رئیس پیشین دستگاه اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی با اذعان به اقدام تروریستی این رژیم علیه تاسیسات نطنز، از نتانیاهو انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «عاموس یادلین» رئیس پیشین دستگاه اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی، امروز (سه‌شنبه) با اذعان به اقدام تروریستی این رژیم علیه تاسیسات نطنز در ایران از «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، به دلیل عدم رعایت سلسله مراتب امنیتیِ حساس انتقاد کرده است.

بنا بر اعلام تایمز آو اسرائیل این مقام سابق صهیونیستی چنین اقداماتی را با اهداف سیاسی برای تشکیل ائتلافی داخلی ارزیابی کرد و گفت: «چنین اقداماتی با ایران تنش‌های خطرناکی ایجاد می‌کند.»

یادلین در پیام‌هایی توییتری با بیان آنکه نخست‌وزیر و وزیر جنگ از کابینه دستور می‌گیرند، نوشت: «عملیات‌های حساس که از اهمیت دیپلماتیک برخوردارند نیاز به تایید کابینه دارند.»

او در ادامه مدعی شد: «این روند در حال حاضر انجام نشد و تصمیمات در حالی گرفته شد که نهاد‌های مسئول تصمیم‌گیری نقشی نداشتند. کنست مدتهاست نظارتی در این زمینه ندارد.»

بنابر اعلام این مقام اسبق صهیونیسیتی، «درباره این موضوع که اسرائیل راهبردی جامع برای ایجاد کارزاری در دوره ریاست جمهوری بایدن در آمریکا دارد، همچنان تردید‌هایی وجود دارد. به دلیل بحران سیاسی در حال حاضر تاکنون بحثی اساسی در این باره نداشتیم.»

یادلین در انتها چنین اقداماتی را با هدف تشکیل ائتلافی داخلی دانسته و آن را بر آغاز بحران امنیتی تاثیرگذار قلمداد کرد.

روز یک‌شنبه کانال ۱۳ رژیم صهیونیستی با ادعای استناد به منابع اطلاعاتی غرب مدعی دست داشتن موساد (سازمان اطلاعات و جاسوسی صهیونیست‌ها) در حادثه تاسیسات نطنز شد.

ساعاتی پیش «سیدعباس عراقچی» معاون سیاسی وزات امور خارجه ایران، از تصمیم کشورمان برای غنی‌سازی ۶۰ درصدی اورانیوم خبر داد.

به تازگی «میخائیل اولیانوف» نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین، به آغاز غنی‌سازی ۶۰ درصدی اورانیوم از سوی ایران واکنش نشان داد وگفت: «کسانی که اقدام به خرابکاری در تأسیسات هسته‌ای نطنز کردند، احتمالاً می‌خواستند روند احیای برجام را کند کنند. اما آن‌ها احتمال عوارض جانبی قابل توجه این موضوع را دست کم گرفته بودند.»

«محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران، درباره این حادثه گفت که رژیم صهیونیستی عامل این حادثه است و هدفش از این کار، «برهم زدن گفتگو‌ها برسر برجام» است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار