گزارشی از سوی جامعه اطلاعاتی آمریکا، عدم فعالیت ایران در توسعه سلاح هسته‌ای را تایید کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، گزارشی که از سوی سازمان اطلاعات آمریکا منتشر شد ایران را تهدید در منطقه دانست، اما از عدم فعالیت تهران در زمینه توسعه هسته‌ای خبر داده است.

در این گزارش ادعا شد روسیه بزرگترین رقیب آمریکا در زمینه «تجهیزات کشتار جمعی» است. همچنین گفته شده انتظار می‌رود مسکو تا آینده نیز این وصعیت را حفظ کند.

همچنین «ارزیابی سالانه تهدیدها» نیز به مدیر اطلاعات ملی آمریکا ارائه شده و در آن ادعا شده است که «روسیه تمایلی به درگیری مستقیم میان نیرو‌های واشنگتن و مسکو ندارد. در عوض روسیه در نظر دارد در سال جاری تاکتیک‌هایی را با هدف تضعیف آمریکا، ایجاد هنجار‌های جدید بین‌المللی، تقسیم کشور‌های غربی و تضعیف اتحاد غربی ایجاد کند.»

در ادامه این گزارش مدعی شد: «روسیه به توسعه نیرو‌های خود در ارتش، در زمینه هسته‌ای، سایبری و اطلاعاتی ادامه خواهد داد تا آمریکا را تضعیف کند

این گزارش روسیه را به فعالیت‌های مخرب ادعایی مانند «دخالت در انتخابات، مسمویت الکسی ناوالنی و بی‌ثباتی در اوکراین» متهم دانسته است.

جامعه اطلاعاتی آمریکا همچنین «چین را بزرگترین تهدید کلی برای آمریکا و نظم فعلی در جهان دانسته و مدعی شده است: «تلاش چین برای نفوذ جهانی یک تهدید بزرگ برای آمریکاست. چین قادر به حملاتی سایبری است که می‌تواند زیرساخت‌های آمریکایی را موقتا متوقف کند.»

در این گزارش ایران و کره‌شمالی «تهدیداتی برای آمریکا» عنوان و ادعا شده است: «تهران، پیونگ یانگ، مسکو و پکن نشان داده‌اند قصد ضربه زدن به آمریکا برای پیشبرد اهداف خود را دارد.»

این گزارش سپس با ادعای آنکه چین رقیبی هم ردیف با آمریکاست و در حوزه‌های «اقتصادی، نظامی و فناوری» واشنگتن را به چالش می‌کشد، آمده است: «چین در تلاش برای تغییر نظم جهانی است.»

در پایان این گزارش آمده است: «درحال حاضر ایران فعالیت‌های کلیدی برای ساخت سلاح هسته‌ای انجام نمی‌دهد. اما به احتمال بالا مقام‌های تهران تمایلی برای ورود به مذاکره با واشنگتن بدون کاهش تحریم‌ها نخواهند داشت.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار