مدیر آبفای خرمشهر بااشاره به نبود اعتبارات لازم برای رفع کامل آبگرفتگی ها در خرمشهر گفت: برای رفع این مشکل به اعتباری بالغ بر بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان نیاز است.

علیرضا بنیادی مدیر آبفای خرمشهر در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،گفت: آب لوله کشی خرمشهر کاملا بهداشتی است و براساس اندازه گیری هایی که دوبار درسال در استان خوزستان انجام می شود، این شهرستان جزء شهرهایی با وضعیت مطلوب و در حالت استاندارد است.

او با وجود ابراز نارضایتی شهروندان درمورد کیفیت، رنگ، بو و مزه ی آب خرمشهر افزود: در این شرایط مطلوب نیازی به استفاده از دستگاه آب شیرین کن نیست و مردم می توانند از آب لوله برای آب شرب استفاده کنند، همچنین از نظر بهداشتی هیچ گونه اشکالی به آب خرمشهر وارد نیست و تنها ذائقه ی مردم است که تغییر کرده است.

معضل آبگرفتی فاضلاب در خرمشهر

مدیر آبفای خرمشهر در رابطه با آبگرفتگی فاضلاب گفت: حدود ۷۰ درصد خطوط فاضلاب در سطح شهرستان خرمشهر عمری بالای ۳۰ سال دارند و از اواخر پارسال در مناطقی از شهر از جمله خیابان لاله واقع در بازار صفا ضمن تعمیر کامل خط فاضلاب، تعویض کامل بالابر،پمپ،قطعات و لوازم برقی آن انجام پذیرفت.

او علت آبگرفتی فاضلاب در مناطقی مانند کوی جهان آرا و بوستان را خارج شدن ایستگاه از مدار اصلی خواند که با قرار دادن منهول پمپ های موقت توسط آبفا ، این مشکل برای مدتی رفع شد و به دلیل تفاوت عمق ایستگاه و منهول پمپ ها، این مناطق دوباره دچار آبگرفتی شد، اما مجددا در مقدار قرار گرفت و این مشکل رفع گردید،همچنین این آبگرفتگی ها در مناطق کوی سوم خرداد و خیایان بختور در آینده ای نزدیک رفع خواهد شد.

بنیادی همچنین اعتبارات لازم برای رفع کامل آبگرفتگی ها در سطح شهرستان را مبلغی بالای ۴۰۰ میلیارد تومان دانست و افزود: با وجود نبود اعتبارات از پیمانکارانی که قبلا با آبفا فعالیت داشت تقاضا کردیم که در حال حاضر بدون دریافت پول خدماتی را انجام دهند که از جمله ی این خدمات می توان به در مدار آمدن ایستگاه موجود در خیابان بختور و همچنین حل مشکل آبگرفتگی فاضلاب در کوی سوم خرداد در هفته ی جاری اشاره کرد‌.

تجمع پرسنل آبفای خرمشهر

او با اشاره به تجمع اخیری که توسط پرسنل آبفای خرمشهر صورت گرفته بود گفت: علت این تجمع عدم پرداخت حقوق سه ماه باقی مانده از سال قبل بود که پرداخت نکردن قبوض آب از سوی شهروندان و ادارات از عمده دلایل این مسئله بود؛ چرا که آبفا فاقد یک منبع مالی است که توانایی پشتیبانی آن را در زمینه های مالی، حقوقی،خرید کپسول های کلر و سایر مصارف مورد نیاز را داشته باشد و ناچار است از طریق پرداختی های مصرف کنندگان این هزینه ها را تامین کند‌.

مدیر آبفای خرمشهر در پایان بهترین راه جبران مخارج و نیاز های مالی آبفا را پرداخت قبوض دانست و از همه ی مصرف کنندگان خواست تا در پرداخت آن ها اهتمام ورزند.

انتهای پیام/ ا

برچسب ها: آب شرب ، خطوط فاضلاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.