دولت آمریکا قصد دارد برنامه فروش تسلیحات پیشرفته به امارات متحده عربی را اجرایی کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به کنگره این کشور گفته است برنامه فروش تسلیحات به ارزش ۲۳ میلیارد دلار به امارات را پیش خواهد برد.

این تسلیحات شامل هواپیما‌های اف ۳۵، پهپاد‌های حامل سلاح و دیگر تجهیزات نظامی است. یک مقام وزارت خارجه آمریکا گفت دولت بایدن قصد دارد به اجرای این پیشنهاد فروش ادامه دهد گرچه در حال بررسی جزئیات و مشورت با مقامات امارات درباره چگونگی استفاده از این تسلیحات هستند.

دو ماه قبل، دولت جو بایدن چندین پروژه مهم فروش تسلیحات به کشور‌های خارجی را که توسط دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق این کشور کلید خورده بود، به حال تعلیق درآورد. این طرح و چندین خرید بزرگ دیگر تسلیحات آمریکایی توسط کشور‌های عرب خلیج فارس به شدت مورد انتقاد دموکرات‌ها در کنگره قرار گرفته بود.

وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرده بود دولت جدید در حال بازنگری در این قرارداد‌ها است، ولی هنوز هیچ تصمیمی نگرفته است که آیا این پروژه‌ها در واقع پیش خواهد رفت یا خیر. این وزارتخانه این تعلیق را یک "اقدام اداری عادی" خواند که بیشتر دولت‌های جدید درباره فروش‌های تسلیحاتی بزرگ اتخاذ می‌کنند. دولت ترامپ در ماه‌های آخر مسئولیت خود با فروش‌های تسلیحاتی جدید به ارزش ده‌ها میلیارد دلار موافقت کرد از جمله از طرح‌هایی برای فرستادن ۵۰ فروند جنگنده راهبردی اف-۳۵ به امارات متحده عربی خبر داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار