چین در آستانه سفر مقامات سابق آمریکا به تایوان، در تنگه تایوان رزمایش‌های نظامی برگزار می‌کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، دفتر امور تایوان در چین امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که چین رزمایش‌های نظامی خود در تنگه تایوان را ساعاتی پیش از ورود مقامات ارشد پیشین آمریکا به تایپه برگزار می‌کند.

«ما شیائو جوآنگ» سخنگوی دفتر امور تایوان در چین گفت: دولت تایوان و جدایی طلبان با نیرو‌های خارجی توطئه می‌کنند و به دنبال تنش‌آفرینی و صدمه زدن به صلح و ثبات هستند.

او افزود: سازماندهی تمرینات رزمی ارتش چین در تنگه تایوان، اقدامی ضروری برای رویارویی با وضع کنونی امنیت این تنگه و محافظت از حاکمیت ملی است.

سخنگوی دفتر امور تایوان تاکید کرد: این یک پاسخ جدی به دخالت قدرت‌های خارجی و تحرکات نیرو‌های استقلال طلب تایوان است. تمرینات نظامی و عملیات آموزشی از سوی ارتش آزادیبخش خلق انجام می‌شود و این سیگنال را ارسال می‌کند که عزم ما برای جلوگیری از استقلال تایوان و تبانی بین تایوان و ایالات متحده فقط درحد گفتمان نیست.

تایوان از فعالیت‌های مکرر نظامی چین از جمله ورود هواپیما‌های جنگنده و بمب افکن به منطقه پدافند هوایی خود و یک ناو هواپیمابر چینی که در خارج از جزیره آموزش می‌دهد، شکایت کرده است.

هیئت آمریکایی متشکل از «کریس دود»، سناتور سابق آمریکا، «ریچارد آرمیتاژ» و «جیمز استینبرگ» معاونان سابق وزیر امور خارجه آمریکا امروز (چهارشنبه) وارد تایوان می‌شوند.

قرار است هیئت آمریکایی فردا (پنج‌شنبه) در این سفر که می‌تواند روابط چین و آمریکا را بیش از پیش متشنج کند، با «تسای اینگ ون» رئیس جمهوری تایوان دیدار کند.

سفر هیئت غیررسمی آمریکا تنها چند روز پس از ورود ۲۵ هواپیمای جنگی چینی به منطقه پدافند هوایی تایوان انجام می‌شود.

این در حالی است که سخنگوی وزارت امور خارجه چین از آمریکا خواست تا در مورد مسئله تایوان با آتش بازی نکند و فوراً هرگونه رابطه رسمی با تایوان را متوقف کند، با احتیاط و به طور مناسب موضوع را اداره کند و از تحریک استقلال طلبان خودداری کند و به روابط چین و آمریکا و صلح و ثبات در سراسر تنگه تایوان آسیب نرساند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار