شماری از سناتور‌های دموکرات در نامه‌ای به رئیس‌جمهور آمریکا حمایت خود از بازگشت احتمالی این کشور به برجام را اعلام کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از هیل، ۲۷ سناتور حزب دموکرات سنا از تلاش‌های جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، برای بازگشت دوباره به توافق هسته‌ای ایران در مذاکرات غیرمستقیم حمایت کردند.

سناتور‌ها در نامه‌ای به بایدن ضمن مطرح کردن ادعاهایی علیه کشورمان نوشتند: «در حالی که خسارت چهار سال گذشته، کشور ما را با چالش‌های بی‌شماری در سرتاسر جهان روبرو کرده است، هیچ شکی نیست که یکی از اولویت‌های مهم امنیت ملی شما باید بازگشت به برنامه جامع اقدام مشترک برای رفع تهدید‌های ناشی از برنامه هسته‌ای ایران باشد.»

این نامه پشتوانه‌ای برای بایدن در برابر انتقادات جمهوری‌خواهان و برخی از دموکرات‌ها به رویکرد او در قبال ایران است.

دولت بایدن اظهار کرده است تا زمانی که ایران غنی سازی اورانیوم خود را متوقف نکند، به این برجام برنخواهد گشت و تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد. با این حال، تهران معتقد است که برای اعمال هرگونه تغییر در برنامه هسته‌ای، ابتدا باید تحریم‌ها لغو شود.

میانجیگران اروپایی در تلاشند این اختلافات را در هفته دوم مذاکرات در وین برطرف کنند. با این حال، هنوز هیچ توافق قابل لمسی انجام نشده است.

در اوایل روز سه‌شنبه، ایران اعلام کرد که غنی‌سازی ۶۰ درصد را آغاز خواهد کرد و این بسیار فراتر از توافق برجام است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار