حجت الاسلام حقانی گفت: در طرح محله همدل مشکلات محله به کمک مردم حل و درنهایت موفق ترین طرح و محله جایزه دریافت خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت الاسلام غلامحسین حقانی، مدیرکل تبلیغات اسلامی کرمان با اشاره به طرح محله همدل در استان کرمان گفت:  امید آفرینی و تواصی به حق و صبر مطابق فرمایش مقام معظم رهبری به شیوه حل مسائل محله به همت مردم در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی، خانوادگی و ... از اهداف این طرح است.

اوادامه داد: ماه رمضان؛ فرصتی برای امید آفرینی و حل مشکلات مردم محله به همت خود آنها است.

حجت الاسلام  حقانی افزود: در پویش سراسری با عنوان «مهرواره محله همدل» به همت بنیاد هدایت سازمان‌تبلیغات اسلامی قصد داریم مردم را دعوت و تشویق کنیم که از فرصت ماه مبارک استفاده کرده و همه تلاش کنند تا هر فردی یک مسئله کوچکی را در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی، خانوادکی و آسیب‌های اجتماعی و ... در محله خود حل کنند.

او مسائل مطرح شده در این طرح را شامل ،حل مسائل معیشتی خانواده بی بضاعت ،اشتغال زایی و راه اندازی کارگاه تولیدی و مشاغل خانگی،زمینه سازی ازدواج جوانان محله و تهیه جهیزیه و معرفی مورد مناسب و ازدواج آسان ،رسیدگی به خانواده‌های مبتلا به کرونا و دعوت به آرامش،حل مشکل خانوادگی با وساطت و ریش سفیدی ،کمک به ترک اعتیاد ،آموزش دروس مدرسه به افراد که ابزار آموزش را ندارند،حل اختلاف دو نفر و ترویج صله رحم دانست.

حجت الاسلام  حقانی گفت: هرکس با هر سطح تحصیلات و معلوماتی می‌تواند در این مهرواره شرکت کند و ناظر بر تخصص و توانش یک مسئله را ثبت کند و به اندازه توان خود در حل آن تلاش کند. وقتی این ثبت نام صورت گرفت با ارسال پیامک و سایت مهرواره مشاوره و راهنمایی لازم برای حل مسائل داده خواهد شد.

او تصریح کرد: در مرحله نخست در سطح شهرستان‌ها برترین ایده‌ها و بهترین مسئله‌های حل شده در قالب جشنواره شهرستانی، انتخاب می‌شوند و هدایایی برای تشویق به این افراد اهدا خواهد شد.

حجت الاسلام  حقانی گفت: در مرحله دوم برترین‌های شهرستانی در سطح استانی با یکدیگر رقابت خواهند کرد و از بهترین محلات استانی که توانسته اند کارگشایی در حل مسئله‌ها داشته باشند، تقدیر می‌شود؛ و در مرحله نهایی بهترین‌های استانی وارد رقابت ملی می‌شوند و سپس جشنواره ملی برگزار و هدایای نفیسی به نفرات برگزیده تعلق خواهد گرفت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کرمان درباره جوایز مهرواره گفت: محله‌ای که رتبه نخست را در سطح ملی کسب کند ۲۰۰ میلیون تومان، محله دوم ۱۰۰ میلیون تومان و به محله‌ای که رتبه سوم را به دست آورده است، ۵۰ میلیون اهداء خواهد شد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار