به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی العربیه، مقامات مصری از شرکت مالک کشتی اورگرین که در کانال سوئز به گل نشسته بود خواستار غرامت ۹۱۶ میلیون دلاری شدند.
قاهره این غرامت را به عنوان پرداخت خساراتی در نظر گرفت که دادگاه اقتصادی اسماعیلیه به عنوان دادگاه محل حادثه، تعیین کرده است.
بر اساس اظهارات اسامه ربیع، رئیس سازمان کانال سوئز، شرکتهای بیمه و شرکت مالک کشتی از پرداخت چنین خسارتی خودداری کردند. حال این پرسش مطرح میشود که آیا دلیل خودداری از پرداخت، بالا بودن مبلغ غرامت است یا آنکه کشمکش بر سر این مطلب است که تلاش برای دریافت غرامت سبب بدنامی کدام یک از طرفین خواهد شد؟ کانال سوئز یا شرکت مالک کشتی؟
سازمان کانال سوئز درباره میزان غرامت افزود ۳۰۰ میلیون دلار این غرامت پاداش و مزد نجات کشتی است، ۳۰۰ میلیون دلار هم برای زیان معنوی است که بر اثر توقف چند روزه دریانوردی بین المللی به جایگاه کانال سوئز وارد شده است.
شرکت اجاره کننده کشتی که در کانال سوئز به گل نشسته بود، اعلام کرد کشتی اورگرین همچنان در دریاها سرگردان است تا تکلیف توافق با سازمان کانال سوئز مشخص شود. چنین رفتاری با این کشتی کانتینر بر را ناامید کننده است. تلاش ما این است که جدا بودن تکلیف کشتی با بارش را اثبات کنیم.
انتهای پیام/