آتش سوزی منطقه کوه آدمو شهرستان استهبان با تلاش نیرو‌های منابع طبیعی و مرتع داران به طور کامل مهار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، رضا ابراهیمی سرپرست اداره منابع طبیعی وآبخیزداری شهرستان استهبان گفت: پس از دریافت گزارشی مبنی بر وقوع آتش سوزی در منطقه صعب العبور کوه آدمو این شهرستان بلافاصله نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی با همراهی جمعی از مرتع داران به منطقه اعزام و پس از تلاش گسترده موفق به مهار آتش شدند.

او، بیان کرد: علی رغم تلاش های انجام شده حدود ۱۰ هکتار از عرصه‌های طبیعی این منطقه که دارای پوشش گیاهی به ویژه گونه‌های دارویی بود دچار آسیب شد.

ابراهیمی، با اشاره به وجود گیاهان دارویی از جمله جاشیر و بن سرخ  تصریح کرد: ممکن است متخلفان برای برداشت این گیاهان اقدام به روشن کردن آتش کرده باشند که تحقیقات برای شناسایی متخلفان و عاملان این آتش سوزی ادامه دارد.                                 

سرپرست اداره منابع طبیعی وآبخیزداری شهرستان استهبان، ادامه داد: نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی برای اطمینان از اطفاء کامل و پاکسازی  محل وقوع آتش سوزی تا پاسی از شب در منطقه حضور داشتند.

او، از مردم، مرتعداران، بهره برداران و افراد بومی درخواست کرد در حفاظت از گیاهان دارویی و پوشش‌های مرتعی و جنگلی بیش از پیش مراقبت کرده و درصورت مشاهده هرگونه آتش سوزی در این عرصه‌ها مراتب را از طریق تماس با شماره تلفن‌های شبانه روزی ۱۳۹ و یا ۱۵۰۴ یگان امداد جنگل و مرتع اطلاع دهند.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.