در جلسه امروز کمیته‌های تخصصی مقابله با کرونا، محدودیت‌های شهرهای قرمز و نارنجی تا پایان هفته آینده تمدید شد.

به گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در جلسه کمیته‌های تخصصی مقابله با کرونا با اشاره به گزارش وزارت بهداشت و درمان درخصوص تامین واکسن از برخی کشور‌ها و همچنین ورود اولین محموله واکسن خریداری شده از سبد کواکس (۷۰۰ هزار دز) به کشور، خاطرنشان کرد:خوشبختانه روند تولید واکسن کاملا امیدوارکننده است، اما با همه تلاش‌های انجام شده قاعدتا تا پیش از تابستان واکسن ایرانی به دست ما نخواهد رسید و لذا تامین واکسن با مساعدت بخش خصوصی در دستور کار دولت و در اولویت نخست قرار گرفته است.

جلسه کمیته‌های تخصصی مقابله با کرونا روز پنج شنبه با حضور همه اعضا در حضور رئیس جمهور برگزار و بر اساس گزارش کمیته امنیتی - اجتماعی و پیشنهاد قرارگاه عملیاتی ستاد مقرر شد محدودیت‌های در نظر گرفته شده برای شهر‌های قرمز و نارنجی تا پایان هفته آینده تمدید شود.

رئیس جمهور در این زمینه با اشاره به اینکه واکسیناسیون در کنار رعایت دستورالعمل ها از مهمترین و اساسی‌ترین راه‌ها برای کنترل کرونا است، گفت: اگر چه تحریم‌ها مانع بزرگی در مسیر تامین واکسن مورد نیاز کشور بوده و موجب تاخیر در تهیه آن شده، اما تهیه واکسن همواره مورد اهتمام بوده است.

وی افزود: امیدواریم با تمهیدات اندیشیده شده واکسن مورد نیاز در سریعترین زمان ممکن تهیه شود. با توجه به گزارش‌هایی که وزارت خارجه در مورد تهیه واکسن در روز‌های اخیر ارائه کرده به زودی شاهد ورود محموله‌های بعدی واکسن خواهیم بود.

در این جلسه، کمیته‌های بهداشت و درمان و امنیتی - اجتماعی و همچنین قرارگاه عملیاتی ستاد ملی گزارش‌های جداگانه‌ای از وضعیت موج چهارم بیماری در استان‌های مختلف کشور و همچنین چگونگی اجرای محدودیت‌های در نظر گرفته شده برای کنترل و مهار این موج جدید ارائه کردند.

همچنین با توجه به وضعیت بیماری در استان‌های کشور به ویژه شهر‌های با وضعیت قرمز و نارنجی، اعضای کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا، عوامل موثر در خیز جدید بیماری را بررسی کردند که نتایج این بررسی‌ها نقش مهم و تاثیرگذار هم‌زمانی جهش انگلیسی ویروس وکاهش قابل ملاحظه رعایت دقیق و کامل دستورالعمل های بهداشتی و عادی انگاری از سوی مردم در روز‌های پایانی سال را اثبات می‌کند.

رئیس جمهور پس از دریافت این گزارش‌ها با اشاره به اقدامات انجام شده در استان‌ها بعد از مواجه شدن با موج‌های جدید بیماری در ۱۴ ماه گذشته، از تفویض اختیارات لازم به قرارگاه عملیاتی ستاد برای اتخاذ تصمیمات لازم و اجرای آن در جهت مدیریت و مهار هر چه سریعتر موج چهارم بیماری در کشور خبر داد.

روحانی با تاکید بر ضرورت حفظ آرامش روانی جامعه به ویژه در موج چهارم که شدت آن با موج‌های قبلی متفاوت است، گفت: مدیریت بحران فعلی باید با حفظ آرامش انجام گیرد. نباید با اظهار نظر‌ها و اطلاع رسانی غلط و هیجانی و موضع گیری‌های تند آرامش روانی جامعه مختل شود.

رئیس جمهور در این جلسه همچنین با تاکید بر اهمیت اطلاع رسانی درست و بموقع در مورد خطرات موج چهارم کرونا و مقابله با سواستفاده‌های سیاسی احتمالی از این مساله، تصریح کرد: با توجه به اینکه در سه موج قبلی هم رعایت نشدن کامل و دقیق پروتکل‌ها از عوامل اصلی افزایش شیوع بود، در این مرحله نیز می‌توانیم با هشدار نسبت به خطرات عادی‌انگاری و کاهش رعایت دستورالعمل‌ها از مشکل عبور کنیم.

در این جلسه همچنین بر اساس گزارش کمیته‌های بهداشت و درمان و امنیتی اجتماعی، درمورد دستورالعمل های مرتبط با مراسم و آیین‌های ماه رمضان از جمله مراسم شب‌های قدر و راهپیمایی روز قدس مقرر شد، پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های لازم تدوین و پس از هماهنگی‌های لازم برای تصویب به ستاد ملی کرونا ارائه شود.

رئیس جمهور با اشاره به اهمیت برگزاری مراسم عبادی در ماه مبارک رمضان، تاکید کرد: در شرایط فعلی راهبرد اصلی حفظ جان و سلامت مردم است و بی تردید برای اطمینان از حفظ سلامت مردم، پروتکل‌ها به گونه‌ای تدوین خواهد شد که در کنار برگزاری این آیین‌ها، حفظ جان مردم نیز مورد توجه باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۵ ۲۶ فروردين ۱۴۰۰
درست عده ای از مردم رعایت نکردن همه درست، اقای مسئول تو چرا مردم رو به حال خودشون رها کردی!؟این کار رو چی میشه گفت؟اگر عده ای مقصرن اقایونی که راهها رو باز گذاشتید و مردم رو به سینه خاک فرستادید و دارید می فرستید جوابی برای این سهل انگاریتون دارید؟
Canada
ناشناس
۲۲:۰۵ ۲۶ فروردين ۱۴۰۰
تنها رییس جمهوری است که میخواهد کشور را از پشت میز اداره کند با دستور تلفنی
شلوعی مترو و بازار و مسافرتها باعث ازدیاد این بیماری شد
ملت هم مقصرند
مسافرت ووو میروند .بعد میگویند
چرا دولت جلوی ما را نگرفت
انگاری که زوال عقل دارند و
کسی باید برایشان تصیمیم بگیرد
خدا بهتون عقل داده .در تمام دینا این ویروس منحوس قربانی میگیرد
خرد و کلان هم سرش نمیشه
قوی و ضعیف هم سرش نمیشه
خودتان باید دل تون به حال خودتون بسوزد و
بفکر سلامت تون باشید
به گردن این و ان نیندازید
مرد باشید و قبول مسیولیت کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۳ ۲۶ فروردين ۱۴۰۰
خدایا به این مردم رحم کن ، اینا که رحم ندارند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۶ ۲۷ فروردين ۱۴۰۰
ابتدا باید خود مردم به خودشون رحم کنند.
Iran (Islamic Republic of)
سینا
۲۱:۴۸ ۲۶ فروردين ۱۴۰۰
واکسن ایرانی و کوبایی چی شد. چرا دیگه حرفشو نمیزنید آخه مگه خم رنگرزی باید امکاناتش از قبل حاضر میشد نیروی متخصص ایرانی آموزش میدید آره می تونستند واکسن رو بسازن نمیشه که یهو کرونا بیاد بعد یهو واکسن ساخت. حالا خدا کنه واکسن های روسی که ایران خریداری میکنه عوارض زیادی نداشته باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۷ ۲۶ فروردين ۱۴۰۰
اومدی کلا اقصادا نابود کنی بری
Germany
ناشناس
۲۱:۱۴ ۲۶ فروردين ۱۴۰۰
.مگه با تولید واکسن ایرانی که ماهیانه فقط ۳ میلیون میشود در ۱سال فقط ۳۰ میلیون هه ههه یعنی ۱۰ سال دیگر همه مردم شاید واکسنه بشوند چون هر نفر ۲دوز میخواهد و هر فرد باید هرسال یکبار۲ دوز بزند
Iran (Islamic Republic of)
کمدین احمد مرادی
۲۱:۱۲ ۲۶ فروردين ۱۴۰۰
کدوم محدودیت همه جا بازه توی مشهد خصوصن دور حرم هیچی تعطیل نیست نه مسافرت نه مغازه ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۵ ۲۶ فروردين ۱۴۰۰
خدا یا مارا از دست این دولت نجات بده
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۲۰:۰۱ ۲۶ فروردين ۱۴۰۰
رئیس جمهوربغذئ هم همینحوریه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۳ ۲۶ فروردين ۱۴۰۰
بله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۸ ۲۶ فروردين ۱۴۰۰
آقای رئیس جمهور،شما که می‌فرمائید سفرها باعث شیوع کرونا نشده پس چه چیزی باعث وخامت اوضاع شده؟ پس حتما در خانه ماندن باعث وخامت و شیوع کرونا شده؟ جک قرن رو گفتی.کاشکی یه کمی مدیر بودی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۸ ۲۶ فروردين ۱۴۰۰
برای دریافت وام سهام عدالت که می گویید به خانواده سه نفره ۲۱ میلیون وام می دهید باز پرداخت باید ۳۱۷۱۰۰۰۰ تومان انجام گیرد با سود ۵۴ درصدی
واقعاً متشکرم از جاری شدن قوانین اسلامی
Iran (Islamic Republic of)
آیت اله گودینی
۱۸:۲۵ ۲۶ فروردين ۱۴۰۰
تعطیلات دو هفته ای نوروز می توانست بهترین فرصت برای قطع زنجیره انتقال ویروس با کمترین هزینه باشد و اکثر قریب به اتفاق مردم هم آمادگی همکاری را داشتند، ولی متاسفانه نه تنها از این فرصت استفاده نشد، بلکه صحبت ها و رفتارهای مشوق گونه برخی مسئولین اجرایی، در آستانه تعطیلات نوروز، مردم را ترقیب به خرید، سفر و دید و بازدید کرد و نتیجه این شد که نباید می شد. شیوع ویروس، تلفات بالا و اینک حداقل دو هفته تعطیلی و هزینه های آن برای کشور.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۳ ۲۶ فروردين ۱۴۰۰
بله کاملا و دقیقا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۸ ۲۶ فروردين ۱۴۰۰
خوزستان با اون وضع سیاهش
همه مغازه ها و اداره ها بازه
امیدوارم اندکی پیگیری کنید
همه جا بازه فقط پارک ها رو چراغ هاشو خاموش کردید
چه وضعیه
یکی هم دلش نمیسوزه رسیدگی کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۸ ۲۶ فروردين ۱۴۰۰
خاموشی چاغ پارک‌ها برای صرفه جویی در مصرف برق شهرداری است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۹ ۲۶ فروردين ۱۴۰۰
هر کاری کردید به نفع پولدارا شد علی برکه الله
چند درصدی های بی درد.
جالبه که همینا(پولدارا: سلبریتی ها و...) هم تو انتخابات بشدت از شما حمایت میکنند (با پول و وجه اجتماعیشون)
کاش ما متوجه بشیم
Iran (Islamic Republic of)
جعفر
۱۶:۴۲ ۲۶ فروردين ۱۴۰۰
مقصر این فاجعه پاسخگو باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۶ ۲۶ فروردين ۱۴۰۰
اصلاحطلبکاران بی خاصیت بی مسئوایت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۶ ۲۶ فروردين ۱۴۰۰
بهتر نبود برای اینکه خودی نشون بدید جلوی سفرها رو میگرفتید تا کرونا تموم بشه و وضع اقتصاد مردم حداقل مثل الان نباشه . اینطوری یه کم به مدیریتتون امیدوار می شدیم . متاسفم که تمام امید دولت شما غربه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۹ ۲۶ فروردين ۱۴۰۰
واگذار کردیم به همین ماه... ما که دیگه دستمان به جایی بند نیست، شما اونقدر مال و اموال از بیت المال جمع کردید که راحت همه کس و همه چی رو بخرین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۱ ۲۶ فروردين ۱۴۰۰
با مردم بگونه ای صحبت کردید تا آزادانه خرید کنند و سفر بروند و بیماری شیوع پیدا کند و کاسبان اقتصادی سود کنند و حالا هم که بیمار شده اند واردات واکسن آزاد شده تا دوباره سودجویان واکسن وارد کنند!!!!!!!!!
آخرین اخبار