اولین قسمت برنامه مثل ماه با اجرای رسالت بوذری روی آنتن شبکه سه رفت.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،اولین قسمت برنامه مثل ماه با اجرای رسالت بوذری روی آنتن شبکه سه رفت.

عوامل مثل ماه در اولین قسمت سراغ خانواده جان پدر کجاستی رفتند؛ پدر و مادر شهیده رقیه کریمی که سال گذشته توسط گروهی افراد مسلح که وارد دانشگاه کابل شده بودند، به شهادت رسید.

در عرض شش ساعت عوامل مسلح دانشگاه کابل را به خاک و خون کشیدند تا اینکه به خاطر ورود نیرو‌های افغان، بمب‌های انتحاری را در دستان خود منفجر کرده و کشته شدند. طالبان بلافاصله خودش را از این کشتار مبری دانست و به جایش داعش گفت که ترتیب این حملات را داده است.

کریمی پدر رقیه درباره جمله اش گفت: جان پدر کجاستی جمله ای است که معمولا در افغانستان این جمله را می‌گویند و به صورت عامیانه برای دوست داشتن این جمله را بیان می‌کنند. من سه دختر و سه پسر دارم، افسر پلیس بودم، همه بچه‌های ما تحصیل کرده هستند و من و مادرشان آن‌ها را به تحصیل تشویق می‌کنیم.

وی گفت: در روز حادثه بیش از ۱۷۰ بار تماس گرفتم و خواهر و برادر‌های دیگرش هم همینطور تماس می‌گرفتند. متاسفانه باخبر شدیم که این اتفاق برای دانشجویان رخ داده است. حوالی شب جنازه دخترم را پیدا کردیم.

وی عنوان کرد: رقیه دخترم در یادداشت هایش نوشته بود که از مرگ نمی‌ترسم. همه فرزندان من با ایمان هستند، اما من اعتراف می‌کنم که در بین بچه هایم رقیه خاص و نمونه بود.

در ادامه رسالت بوذری دست نوشته‌های رقیه را خواند. رقیه نوشته بود:

«اصلاً باورم نمی‌شود که به اهدافم رسیدم من جامعه را ۹۳ گرفتم و اداره را ۹۴ گرفتم ... اهدافم را برای ۵ سال بعد می‌نویسم، مشاور وزارت معارف ... برنامه‌هایی با ایده‌های خلاق و جدید برای مرکز توسعه افغانستان؛ تحقیق، تحلیل و تفکر خلاق... فوق لیسانسم را در آمریکا، استرالیا ترکیه...

اجازه ندهید ناکامی‌ها فردای شما را نابود کنند. زندگی هیچ گاه در امنیت نیست دائم ماجرا‌هایی رخ می‌دهد که باید گام به گام آنها را پشت سر بگذاریم. من در جستجوی زندگی هستم که به زیستنش بیارزد. بی آغاز و بی پایان از مرگ نمی‌ترسم، چون مرگ را پایان نمی‌دانم  معتقدم مرگ هرکس رنگ خودش را دارد...»

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۰۷ ۲۷ فروردين ۱۴۰۰
اصلا برنامه خوبی نبود آخه یه پیرمرد و پیرزن آوردین اول برنامه اشکشون رو در آوردین ، که یعنی چه ، بعد مجری هم اصلا احساس نداره و عکس العملش مثل یه رابطه کاریه فقط چشماش میبنده و سوال میپرسه، خواهشا برا این برنامه ها هر کسی رو مجری نزارین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۰ ۲۷ فروردين ۱۴۰۰
خدا رحمتش کنه به خانوادش صبر بده
برنامه عالی بود
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۰۰:۱۳ ۲۷ فروردين ۱۴۰۰
آقا ویدئو ها رو مجدد چک کنید پخش نمیشن!!!!
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۰۰:۱۳ ۲۷ فروردين ۱۴۰۰
چک شد. مشکلی وجود نداشت. ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۸ ۲۷ فروردين ۱۴۰۰
خدارحمتشون کنه و خانواده هاشون صبر و آرامش عطا کنه♡❤
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۴ ۲۶ فروردين ۱۴۰۰
انشاالله تمام ترویست های دنیا نابود بشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۲ ۲۶ فروردين ۱۴۰۰
من نمیدونم چرا برنامه افطار غم سریال غم چرا؟؟؟ ماه رمضان ماه شادی ماه جشن مگه محرم باید تو این ماه افراد که کار طنز بازی می کنن بیان نه غم غصه مردم که اینا همه از زمان اون علیخانی مد شد همه سریال امسال ایینه غم بابا ماه رمضان شادترین ماه سال
آخرین اخبار