اکثریت قضات دیوان عالی برزیل رأی عالی‌ترین مرجع قضایی این کشور مبنی بر لغو محکومیت‌های رئیس جمهور سابق برزیل را تایید کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، دادستانی کل برزیل ماه گذشته خواهان تجدید نظر در رأی دیوان عالی درباره محکومیت‌های لولا داسیلوا، رئیس جمهور سابق این کشور شد و معتقد بود که محکومیت لولا به منظور حفظ ثبات رویه حتمیت قضایی‏ باید به تایید برسد.

بر اساس این گزارش، اکثریت قضات دیوان عالی برزیل روز پنج شنبه رأی عالی‌ترین مرجع قضایی این کشور مبنی بر لغو محکومیت‌های «لولا دا سیلوا» رئیس جمهور سابق برزیل را تایید کردند.

با این تصمیم، صلاحیت لولا برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده برزیل مورد تایید قرار می‌گیرد.

لولا انتخاب اول مخالفان برای رویارویی با ژائیر بولسونارو، رئیس جمهور راستگرای فعلی برزیل است؛ بر اساس نخستین نظرسنجی‌ها، رقابت فشرده‌ای در پیش است.

لولای ۷۵ ساله پیش از این که بر اساس تصمیم دیوان عالی برزیل آزاد، اما از حضور در انتخابات منع شود، از آوریل ۲۰۱۸ تا نوامبر ۲۰۱۹ یک سال و نیم حبس کشیده بود؛ لولا در زمانی که در زندان به سر می‌برد، در انتخابات اکتبر سال ۲۰۱۸ در نظرسنجی‌ها بالاترین محبوبیت را داشت. او در پی تحقیق در مورد رسوایی بزرگ مربوط به فساد مالی شرکت نفتی دولتی پتروبراس متهم و محکوم شده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار