وضعیت ناگوار چهار هزار اسیر فلسطینیِ دربند رژیم صهیونیستی

شرکت کنندگان در مراسم روز اسیر فلسطینی درباره وضعیت جسمی و روحی چهار هزار اسیر دربند رژیم صهیونیستی ابراز نگرانی کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تلویزیون العالم، در مراسم روز اسیر فلسطینی که در کنار مزار یاسر عرفات، رئیس سابق تشکیلات خودگردان فلسطین برگزار شد شرکت کنندگان به وضعیت چهار هزار اسیر دربند رژیم صهیونیستی ابراز نگرانی کردند.

روز اسیر فلسطینی مصادف با هفدهم آوریل است که هر ساله در همین روز برگزار می‌شود.

هنوز چهار هزار فلسطینی در شرایط ناگوار در زندان‌های رژیم صهیونیستی به سر می‌برند که ۴۳ تن از آن‌ها زن و ۱۴۰ کودک زیر ۱۸ سال هستند.

فارس الصرفندی، خبرنگار شبکه در مناطق فلسطینی با اشاره به آغاز مراسم روز اسیر فلسطینی از کنار مزار یاسر عرفات با حضور گروه‌ها و نیرو‌های فلسطینی گفت: تفاوت مراسم امسال با سال‌های قبل این است که محمود بکر حجازی اولین اسیر انقلاب فلسطین که چند ماه پیش درگذشت دیگر در میان فلسطینیان نیست. مراسم روز اسیر فلسطینی با روشن کردن شعله آزادی که نماد ادامه انقلاب در مقابل اشغالگران اسرائیلی است آغاز شد.

لیلی غانم، فرماندار رام الله و البیره گفت: پیام ما این است که موضوع اسرا برای مردم و مقامات در اولویت قرار دارد و هیچ گاه آن را فراموش نمی‌کنیم. امیدواریم روزی شعله آزادی اسرای فلسطینی را روشن کنیم و آنگونه که همه آرزو دارند قدس آزاد شود و پایتخت کشور مستقل فلسطین باشد.

در ادامه گزارش آمده است: طبق آمار نهاد‌های ذیربط در امور اسرا هنوز چهار هزار و ۵۰۰ اسیر فلسطینی در زندان‌های رژیم اسرائیل به سر می‌برند که ۴۳ نفر از آن‌ها زن و ۱۴۰ نفر نیز کودکان زیر ۱۸ سال هستند. ۲۵ تن از زندانیانی که در زندان‌های رژیم اشغالگر به سر می‌برند قبل از پیمان اسلو بازداشت و زندانی شده اند که قدیمی‌ترین آن‌ها کریم یونس و نائل البرغوثی هستند. ۶۲ تن از اسرای فلسطینی بیش از ۲۰ سال است که در زندان‌های رژیم اشغالگر به سر می‌برند و ۵۴۳ تن از اسرای فلسطینی هم به حبس ابد محکوم شده اند.

امین شومان، رئیس کمیته عالی پیگیری امور اسرا گفت: آمده ایم تا به همه اسرا در زندان‌های رژیم اسرائیل بگوییم ما با شما هستیم و به همراه شما در همه مبارزات پیروز خواهیم شد. موضوع اسرا یکی از اصول ثابت فلسطینیان است.

خبرنگار ادامه داد: مسئله آزادی اسرای فلسطینی صرفا مسئولیتی بر عهده یک گروه مشخص نیست بلکه مسئولیت همه فلسطینیان و گروه‌های فلسطینی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار