استاندار یزد با اشاره به ضرورت مانع زدایی و رونق سرمایه های راکد معدنی گفت: این فعال سازی باید با رعایت الزامات محیطی و منابع آبی انجام شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، محمدعلی طالبی استانداریزد در جلسه هیات حل اختلاف ماده ۲۴ مکرر قانون معادن ضمن قدردانی از تعامل و همراهی دستگاه‌های مختلف استان در حل و فصل موضوعاتی که در دستورکار این کمیسیون قرار می‌گیرد، گفت: با توجه به نام گذاری امسال به عنوان سال "تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع زدایی‌ها" از سوی رهبر معظم انقلاب و تاکید ایشان بر ایجاد هماهنگی، پشتیبانی از تولید و تولیدکنندگان و مانع زدایی از مسیر آن ها، ضروری است جلسات این کمیسیون جهت پیگیری موضوعات مرتبط با بخش تولید در حوزه معادن، به صورت مستمر برگزار شود.

او ادامه داد: در این راستا دستگاه‌های مختلف استان باید با نصب العین قرار دادن رهنمود‌های رهبرمعظم انقلاب و سیاست‌ها و برنامه‌های دولت در حوزه مانع زدایی، نگاه ویژه‌ای را به موضوع فعال شدن بخش معدن داشته باشند.

استانداریزد خاطرنشان کرد: برگزاری جلسات ماده ۲۴ مکرر قانون معادن و بررسی و پیگیری مواردی که طبق قانون معادن باید در این جلسات مطرح و مورد تصمیم گیری قرار گیرند، موجب تعیین تکلیف دستگاه‌های مختلف، بهره برداران و تولید کنندگان، با کمترین معطلی می‌شود.

طالبی در ادامه به توجه ویژه استان به موضوعات مربوط به معادن و به خصوص بهره برداری از آن‌ها و نیز تصمیم‌گیری بر مبنای کار کارشناسی شده و رعایت الزامات محیط زیستی، مباحث مربوط به میراث فرهنگی و حفظ منابع آبی در این زمینه، اشاره و تصریح کرد: در این راستا و در همین نشست با بررسی اقدامات کارشناسی شده، بهره برداری از معدنی، که ممکن بود تهدید‌هایی را برای میراث فرهنگی آن منطقه ایجاد کند، منتفی شد.

اودر پایان اظهارداشت: امیدواریم با اتکا به این نگاه کارشناسی به حوزه معادن و توجه جدی به شعار سال، شاهد فعالیت هرچه بهتر و بیشتر کمیسیون معادن و فعال سازی سرمایه‌های راکد در حوزه معادن، با لحاظ شرایط زیست محیطی، منابع آبی و مباحث مربوط به حوزه گردشگری و میراث فرهنگی باشیم.

انتهای پیام/  غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار