آبرسانی پایدار به ۲۰ محله عشایری

کلنگ حفر چاه در محله عشایری گزخت در شهرستان زیرکوه زده شد.

عصمتی پور مدیرکل امور عشایر خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: در روز‌های آغازین ماه مبارک رمضان، کلنگ حفر چاه در محله عشایری گزخت برای آبرسانی پایدار به ۲۰ محله عشایری در شهرستان زیرکوه زده شد.

او افزود: حدود ۷۰۰ خانوار ساکن در این محلات عشایری که دارای ۳۵ هزار رأس دام سبک و هزار و ۵۰۰ رأس دام سنگین هستند، به زودی از برکات این پروژه بهره مند می‌شوند.

عصمتی پور بیان کرد: این چاه تا ۲۰ روز آینده حفر می‌شود و بعد از اینکه به آب خورد، کار مطالعات آبرسانی به محلات عشایری شروع می‌شود تا همانند طرح آبرسانی که در محلات عشایری بمرود انجام گرفت، آب شرب سالم و با کیفیت به دست عشایر برسد.

مدیرکل امور عشایر استان عنوان کرد: هدف از پروژه‌های آبرسانی پایدار، تأمین آب شرب سالم و با کیفیت برای عشایر و همچنین ایجاد، تثبیت و پایداری اشتغال آن‌ها است.


بیشتر بخوانید


او تصریح کرد: امسال خراسان جنوبی با خشکسالی بسیار سختی دست به گریبان است و خشکسالی امان عشایر را بریده است.

عصمتی پور اظهار کرد: با توجه به کاهش شدید نزولات آسمانی، به ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار از مراتع استان که در اختیار عشایر است، خسارات ۸۰ درصدی وارد شده و مابقی مراتع به دلیل گرد و خاک کیفیت خود را از دست داده است.

مدیرکل امور عشایر استان ادامه داد: میزان بارش نزولات آسمانی نسبت به پارسال بیش از ۷۰ درصد و نسبت به بلند مدت ۶۱ درصد کاهش داشته است، بنابراین آبرسانی به محلات عشایری از برنامه‌های اصلی اداره کل امور عشایر استان است.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۴ ۲۸ فروردين ۱۴۰۰
عالیه
آخرین اخبار