رهاسازی ۳۷ هزار بچه ماهی کپور طلایی در استخرهای تایباد

مدیر جهاد کشاورزی تایباد گفت: تعداد ۳۷ هزار ماهی از نوع کپور طلایی در هفت استخر این شهرستان رها شده و در حال پرورش است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، جواد اعتضادی مدیر جهاد کشاورزی تایباد گفت: ۳۷ هزار قطعه بچه ماهی گرم آبی از ابتدای امسال تاکنون طی هفت مرحله در استخر‌های پرورش ماهی تایباد در شرق خراسان رضوی رهاسازی شد، وزن این ماهیان پرورشی پنج تا ۱۰ گرم بوده و از استان‌های شمالی کشور خریداری شده است.

او  افزود: هم اکنون ۲۲ استخر ماهیان گرم آبی و ۲ استخر ماهیان سرد آبی در این شهرستان فعال است و ۷۰ درصد استخر‌های پرورش ماهی گرم آبی این شهرستان در بخش میان ولایت تایباد فعال است که زمینه اشتغال ۳۰ نفر را به صورت مستقیم فراهم کرده است.


بیشتر بخوانید


مدیر جهاد کشاورزی تایباد ادامه داد: طول دوره پرورش ماهی گرم آبی ۱۵ ماه و ماهیان سرد آبی چهار ماه است و سالانه به طور میانگین افزون بر ۱۷۰ تن انواع ماهی گرم آبی و سرد آبی در این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف سراسر استان خراسان رضوی می‌شود.

اعتضادی استفاده مناسب از منابع آب، کاهش مصرف کود شیمیایی، افزایش سرانه مصرف ماهی و کمک به اشتغال زایی در منطقه را از مهمترین مزایای استفاده از استخر‌های چند منظوره کشاورزی دانست و بیان کرد: هم اکنون ۹۰ درصد استخر‌های پرورش ماهی های این شهرستان ۲ منظوره است.

او تصریح کرد: پارسال افزون بر ۱۴۵ هزار قطعه بچه ماهی گرم آبی و سرد آبی در استخر‌های شهرستان تایباد رهاسازی شد.

انتهای پیام//ف.ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار