رئیس اداره امور اجرایی زکات کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان‌شرقی از افزایش ۱۲۸ درصدی پرداخت زکات در استان آذربایجان شرقی در سال ۱۳۹۹ نسبت به سال ۱۳۹۸ خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، حجت الاسلام محمدزاده رئیس اداره امور اجرایی زکات کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان‌شرقی در حاشیه همایش مبلغین زکات شهرستان هریس گفت: در استان آذربایجان شرقی در سال ۱۳۹۹ بالغ بر۸۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در مجموع زکات مستحبی، واجب، فطره و کفارات جمع آوری شد که این رقم در سال ۹۸ نزدیک  به ۳۶ میلیارد تومان بود.

او افزود: پیش بینی می‌شود برای سال ۱۴۰۰ بالغ بر۲۰۰ میلیارد تومان زکات در استان آذربایجان شرقی جمع آوری کنیم که این مبلغ در سفره محرومین و برای عمران و آبادانی روستا‌ها هزینه می شود.

حجت الاسلام محمدزاده با اشاره به اینکه تمامی زکات جمع‌آوری شده از روستا‌ها در همان روستا هزینه می‌شود از روستایی به روستای دیگر منتقل نمی‌شود، گفت: مبالغ جمع‌آوری شده در راستای تامین جهیزیه، مسکن مددجویی، درمان، تحصیل، پروژه‌های عام المنفعه و مساجد در روستا‌ها هزینه می‌شود.

او با بیان اینکه باید فرهنگ پرداخت زکات را در جامعه نهادینه کنیم، گفت: کشاورزان با همتی دو چندان، نهضت احیا و ترویج زکات را بیش از گذشته نهادینه کنند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار