فرماندار تاکستان از تعطیلی بانک‌ها و مراکز تجمع جمعیت در پی وضعیت فوق العاده و بحران شدید کرونا در این شهرستان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، طاهری فرماندار تاکستان گفت: با توجه به رنگ بندی کرونایی، شهرستان تاکستان در وضعیت سیاه کرونایی قرار گرفته لذا حالت فوق‌العاده در شهرستان تاکستان به مدت ۱۰ روز اعلام می‌شود.

به گفته طاهری، بانک‌ها در هفته پیش‌رو پذیرش مشتری نخواهند داشت و تمامی اقدامات باید به صورت الکترونیکی اعمال گردد.

او اضافه کرد: فعالیت کلیه اصناف به جز اصناف ضروری (خواروبار، سوپرمارکت ها، میوه فروشی، قصابی‌ها، پروتئین‌ها و نانوایی ها) ممنوع خواهند بود.

فرماندار تاکستان گفت: تمامی اصناف کسب از ساعت ۲۲ به بعد به طور کامل تعطیل و کلیه رفت و آمد‌ها در سطح شهر ممنوع و خودرو‌هایی که از ۱۰ شب تا ۳ بامداد تردد کنند علاوه بر دوربین‌ها با حضور فیزیکی پلیس راهور نیز کنترل و جریمه خواهند شد.

طاهری افزود: نانوایی‌ها باید یک ساعت قبل از اذان مغرب به فعالیت خود پایان دهند.

او افزود: تمامی ادارات با یک سوم ظرفیت فعالیت خواهند نمود.

فرماندار تاکستان گفت: آموزشگاه‌ها، باشگاه‌های ورزشی، سالن‌های ورزشی در هفته پیش رو تعطیل خواهند بود.

طاهری افزود: برگزاری مراسم ختم ممنوع و مداحان حق هیچ گونه فعالیتی در هفته جاری نخواهند داشت و مراسم تشییع و خاکسپاری با حضور ۱۰ نفر از بستگان متوفی صورت خواهد گرفت.

او اضافه کرد: تیم نظارتی شامل ادارات صمت، بهداشت، تعزیرات حکومتی و فرمانداری با جدیت تمام نظارت خواهند نمود و با متخلفان برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

رئیس ستاد کرونای شهرستان با اشاره به میزان بستری‌های کرونایی در تاکستان گفت: تمام تخت‌های بستری مربوط به کرونا در بیمارستان‌های تاکستان تکمیل شده و بیماران بد حال در انتظار بخش icu وجود دارد، لذا در همین راستا بیمارستان صحرایی در محل دانشگاه آزاد بر پا شده است.

طی ۱۰ روز آینده که حالت فوق‌العاده در شهرستان اعلام شده است در پایان هفته پیش‌رو، وضعیت بررسی و تصمیمات جدید برای هفته بعد اتخاذ خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار