شجاعی در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا گفت: دانشگاه علوم پزشکی استان تا ۴۸ ساعت آینده دو سناریو برای وضعیت‌های بدتر و بدترین حالت ابتلا به بیماری کرونا جهت مقابله با این بیماری تهیه کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  محمدعلی شجاعی استاندار خراسان شمالی گفت: امکانات و تجهیزات لازم از جمله دارو و تخت بیمارستانی برای شرایط مختلف ابتلا به بیماری کرونا سنجیده و کمبود‌ها و پیشنهاد‌ها با شرح وظایف دستگاه‌های اجرایی برای تامین نداشته‌ها اعلام شود تا آمادگی لازم را برای مقابله داشته باشیم.


بیشتر بخوانید 


شجاعی افزود: با محوریت سازمان تبلیغات اسلامی و همکاری ائمه جمعه و مساجد برای رنگ بندی‌های مختلف ابتلا به بیماری کرونا در شهر‌های استان جهت نحوه برگزاری مراسم‌های مذهبی در ماه مبارک رمضان پیش بینی‌های لازم صورت بگیرد.

او گفت: مردم از برگزاری مراسم‌های افطار و نذری پرهیز کنند و تردد‌های غیر ضروری نداشته باشند.

شجاعی با تاکید بر اینکه دانشگاه علوم پزشکی بجنورد و اسفراین کمبود‌های تجهیزاتی پزشکی را احصا کنند تا به مرکز اعلام کنیم، همچنین گفت : فرمانداران باید بر اساس رنگ بندی اعلام شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی استان در تمامی بخش‌ها اعمال محدودیت داشته باشند.

رئیس ستاد کرونا استان خراسان شمالی در ادامه افزود: افزایش تعداد فوتی‌های ناشی از بیماری کرونا در شبانه روز گذشته بیانگر این است که جلوگیری از ابتلا و فوت ناشی از این بیماری باید اصل کار‌ها باشد.

شجاعی در پخش پایانی سخنان خود با تاکید بر انسجام اجتماعی برای مقابله با بیماری کرونا، افزود: صدا و سیما و رسانه‌های استان در حوزه آگاهی بخشی به مردم برای رعایت دستورعمل‌های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی، پرهیز از تردد‌های غیرضروری و برگزاری مراسم‌های مختلف بیشتر از گذشته پای کار بیایند.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان در جلسه ستاد مدیریت کرونای استان نیز گفت : تعداد آمار بستری‌ها در حال حاضر در بیمارستان‌ها ۴۱۸ نفر هستند و ، ۹۸ نفر در شبانه روز گذشته بستری شدند .

احمد هاشمی گفت :  در این مدت ۵ نفر هم فوت شدند.

او افزود: در هفته گذشته شاهد سیر بسیار شدید صعودی در تعداد مبتلایان به بیماری کرونا به صورت سرپایی و بستری بودیم که  تعداد مبتلایان (سرپایی و بستری) در شهرستان‌های بجنورد، شیروان، اسفراین و جاجرم بیشتر است.

هاشمی افزود : ابتلا به بیماری برای بیش از ۵۰ درصد از تست دهندگان مثبت است و بخشی از بیمارستان تامین اجتماعی برای بستری بیماران کرونایی لحاظ شده است.

او در پایان گفت : بیشتر مبتلایان افرادی هستند که در مراسم‌های عروسی و عزا و امثالهم شرکت کرده اند.

انتهای پیام/ه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.