مدیرعامل سابق باشگاه استقلال درباره وضعیت خصوصی سازی آبی پوشان توضیحاتی را بیان کرد.

کاظم اولیایی مدیرعامل سابق باشگاه استقلال  در گفت و گو با  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره خصوصی سازی سرخابی‌ها اظهار کرد: به جای خصوصی سازی در شرایط فعلی باید بگوییم رهاسازی، چون فشار هزینه‌ها باعث شده است که نوع مدیریت آقایان باعث رهاسازی باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس شود. در مجموع خصوصی سازی این ۲ باشگاه  در شرایط فعلی امکان پذیر نیست، چون زیرساخت های این موضوع فراهم نشده است. باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس مقدار زیادی بدهی دارند و منابع درآمدی آن‌ها در دسترس نیست.

او ادامه داد: مرکز پژوهشگاه‌ها چندین سال در زمینه خصوصی سازی کار کرده است. کارشناسان محترم بعد از بررسی‌های لازم به این نتیجه رسیدند که در شرایط فعلی درست نیست که  دولت دست از اداره باشگاه‌ها بردارد و به صورت پیمانی مدیریت  باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس را واگذار کند. بعید است شورای ارزیابی فرابورس هم شرایط مثبتی برای این ۲ باشگاه داشته باشد. وزارت ورزش و جوانان کار‌های مربوط به این ۲ باشگاه  را انجام و به  سازمان خصوصی سازی ارجاع داده است.  

اولیایی گفت: طبق جلساتی که با سازمان خصوصی سازی داشتیم، به وزیر محترم ورزش به عنوان رئیس مجمع این مطالب را به طور کامل منتقل کردیم. شرایط ورود باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس به بورس مناسب نیست  و سهامداران زمانی که سهام خریداری می‌کنند به دنبال سودآوری هستند و غیر از اینکه این موضوع به ضرر این ۲ باشگاه است در نهایت می‌تواند یک معضل اجتماعی ایجاد کند.   آقایانی که مدعی هستند که در شرایط فعلی حامی مالی این ۲ باشگاه هستند، در مزایده شرکت کنند و مدیریت را به صورت  ۳ تا ۵ سال در اختیار بگیرند و مالکیت در اختیار دولت باشد.   به نظرم این شیوه در این شرایط می‌تواند از آسیب به باشگاه و آسیب‌های  اجتماعی جلوگیری کند. واگذاری سرخابی‌ها به بخش خصوصی در حالی که این باشگاه  نمی‌داند چقدر بدهکار است و اطلاعی از املاک خود ندارد و در آینده به چه منابع درآمدی دسترسی پیدا می‌کند معضلی است که به ضرر باشگاه‌ها و جامعه تمام می شود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار