دانشگاه علوم پزشکی گیلان از شهروندان خواست با مشاهده نشانه های ابتلا به کرونا ، به مراکز بهداشتی تعیین شده مراجعه کنند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت،  آبتین حیدرزاده ، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: شهروندان با مشاهده اولین علائم ابتلا به کرونا از قبیل تب، سردرد، سرفه و بیحالی، به مراکز جامع خدمات سلامت کرونا شهرستان خود که نشانی آن در اینترنت و سایت دانشگاه علوم پزشکی استان آمده، مراجعه کنند.

او ، با اشاره به تعداد بالای بیماران کرونایی در استان گیلان، افزود: کرونا همچنان در استان گیلان فعال است و هر روز شاهد افزایش تعداد بیماران هستیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ، با بیان اینکه بیش از هزار و نفر در بیمارستان استان گیلان به دلیل ابتلاء به کرونا بستری هستند، گفت: مراجعات شبانه روز گذشته که منجر به بستری بیماران در مراکز درمانی گیلان شده بیش از ۱۷۰ بیمار کرونایی است.

حیدرزاده،  با اشاره به اینکه در همین مدت بیش از ۵۰۰ بیمار سرپایی نیز با دریافت داور دوران قرنطینه خود در منازل را سپری می‌کنند، افزود: شهروندان به محض مشاهده اولین علائم بیمار به یکی از مراکز ۲۴ ساعته و یا ۱۶ ساعته خدمات جامع سلامت کرونا پیش بینی شده مراجعه کنند.

او ،  با بیان اینکه در تمام مراکز جامع خدمات سلامت در سایت دانشگاه علوم پزشکی گیلان موجود است، گفت: تا در صورت نیاز به خدمات درمانی در منزل، یا انجام تست کرونا و یا بستری در مراکز درمانی اقدامات لازم انجام شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان،  با اشاره به اینکه ماندن در منزل با وجود داشتن علائم اولیه بیماری می‌توانند خطر ابتلاء به نوع شدید بیماری را به دنبال داشته باشد، افزود: همچنان مهم‌ترین و اصلی‌ترین راهکار مقابله با ویروس کرونا رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است.

حیدرزاده تصریح کرد: شهروندان باید رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، پرهیز از تردد‌های غیر ضرور، استفاده از ماسک، خودداری از برگزاری و حضور در دورهمی‌های را با به صورت جدی رعایت کنند.

 

انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.