معاون آموزش و پژوهش سازمان نظام پزشکی گفت: ما توانستیم شرایط تهدید آمیز کووید ۱۹ را به یک فرصت طلایی تبدیل کنیم.

علیرضا سلیمی، معاون آموزش و پژوهش سازمان نظام پزشکی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره عملکرد بخش آموزشی نظام پزشکی در سال ۱۴۰۰ اظهار کرد: یکی از اقدامات ما برگزاری نخستین همایش جامعه کشوری کووید ۱۹ است که یکی از مهم‌ترین عملکرد‌های مهم تلقی می‌شود.

او افزود: بعد از ۱۵ ماه درگیری همه گیری با ویروس کرونا، تجربیات زیادی کسب شده است. با انگیزه و جمع بندی به کمک وزارت بهداشت و انجمن‌های علمی تخصصی اقدام به برگزاری چنین همایشی کرده ایم. در این همایش ۴۰ استاد برجسته کشور انتخاب شده اند که این متخصصان ۳۰ ساعت فیلم‌های مختلف ضبط کرده اند و به صورت آفلاین یا در هر زمانی که همکاران نیاز داشته باشند، برای یادگیری در اختیار پزشکان قرار می‌گیرد.

سلیمی ادامه داد: پزشکان می‌توانند در انتهای هر ماه آزمون بدهند و در امتیاز بازآموزی این همایش شرکت کنند، با گذراندن این آزمون می‌توانند از ۲۰ امتیاز بازآموزی استفاده کنند.

او گفت: همایشی برای تمام همکاران پزشک اعم از پزشکان عمومی، عفونی، داخلی، طب اورژانس، بیهوشی و مراقبت‌های ویژه طراحی شده است. در حال حاضر بیش از ۷ هزار و ۵۰۰ نفر شرکت کننده داریم که این عدد رو به افزایش بوده است. میزان رضایت‌مندی که توسط خود شرکت کنندگان ارزیابی می‌شود، خوب بوده است و ما را دلگرم کرده که این کار را با قدرت بیشتری ادامه دهیم.

معاون آموزش و پژوهش سازمان نظام پزشکی افزود: ما در معاونت آموزشی و پژوهشی سازمان مقالات به روز کووید ۱۹ را رصد کرده و همان ساعاتی که مقالات منتشر می‌شود را به فارسی تبدیل می‌کنیم تا همکاران بتوانند براحتی استفاده کنند.

سلیمی بیان کرد: توانسته ایم در زمینه واکسن کرونا، مطالب خوبی را بازنگری کرده و در اختیار مردم و کادر درمان قرار دهیم، همچنین توانستیم شرایط تهدید آمیز کووید ۱۹ را به یک فرصت طلایی تبدیل کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار