استاندار اردبیل گفت: میراث فرهنگی استان برای تحقق شعار سال و تسریع در روند اجرا و تعیین زمان افتتاح پروژه ها، برنامه‌های خود را تدوین و اجرا کند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل در جلسه بررسی برنامه‌های شعار سال در حوزه گردشگری گفت: طبق اظهارات متولیان گردشگری، ۱۸ پروژه برای سال ۱۴۰۰ تعریف شده و ۱۳ طرح نیز برای امسال آماده افتتاح است.

او با بیان اینکه زیرساخت‌های مجموعه‌های گردشکری باید با هماهنگی میراث فرهنگی، از سوی دستگاه‌های اجرایی انجام شود، افزود: هر پروژه‌ای که مربوط به حوزه گردشگری است، مسوولیت آن پروژه بر عهده اداره کل میراث فرهنگی است و متولی و مجری این پروژه‌ها دستگاه‌های اجرایی خواهد بود.

استاندار اردبیل تصریح کرد: میراث فرهنگی لیست طرح‌ها و پروژه‌های در دست اقدام حوزه گردشگری را با تمام مشخصات تفکیک و فاز به فاز عملیاتی کند.

بهنام جو با اشاره به اینکه تملک حریم اماکن تاریخی تعیین تکلیف شود، افزود: املاکی که در حریم خانه‌ها و اماکن تاریخی واقع شده بررسی و در اسرع وقت با هماهنگی بیشتر تعیین تکلیف شود.

او در رابطه با دریاچه کشت و صنعت مغان گفت: رینگ دور دریاچه، روشنایی و حفاظ دریاچه کشت و صنعت مغان باید طبق نقشه و برنامه زمان بندی انجام شود.

استاندار اردبیل همچنین نقش دریاچه گیلارلو را در جذب گردشگر و مسافر مهم ارزیابی کرد و افزود: در حال حاضر پیمانکار مجموعه سد گیلارلو شهر گرمی مشخص شده و زیرساخت‌های برق و راه به زودی انجام می‌شود.

بهنام جو ادامه داد: برق و روشنایی مجموعه را بنیاد علوی با مدیریت میراث فرهنگی برعهده گرفته است و طبق پیگیری انجام گرفته تا دو روز آینده مبلغ یک میلیارد تومان به این پروژه اختصاص می‌یابد.

او در رابطه با بازسازی و احیای شهر یئری گفت: فاز اول این مجموعه گردشگری تا شهریور امسال به بهره برداری می‌رسد و ۴۰۰ هکتار زمین در حوزه این مجموعه، فاز به فاز راه اندازی و تکمیل می‌شود.

استاندار اردبیل در رابطه با پیست اسکی اوجور و مجموعه گردشگری فندقلوی نمین نیز اظهار کرد: اقدامات عمرانی این مجموعه‌ها با هماهنگی و همکاری دستگاه‌های اجرایی باید فاز به فاز طبق برنامه زمان بندی انجام می‌شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.