مشاور فنی تیم ملی وزنه برداری بانوان ایران درباره حذف پوپک بسامی، ملی پوش وزن ۵۵ کیلوگرم کشورمان از مسابقات قهرمانی آسیا توضیحاتی را بیان کرد.

علی اکبر خورشیدی فر، مشاور فنی  تیم ملی وزنه برداری بانوان کشورمان در گفت و گو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره حذف پوپک بسامی از مسابقات قهرمانی آسیا اظهار داشت: متاسفانه امروز پوپک بسامی نتوانست در مسابقات قهرمانی آسیا عملکرد خوبی داشته باشد. با توجه به این که بسامی از پرسنل فداکار بیمارستان و از پرستاران زحمتکش کشورمان است، تنها چند ماه در اردوی تیم ملی حضور داشت و رکورد‌های خوبی از خود بر جای گذاشت. به هر حال هدف ما از شرکت در مسابقات قهرمانی آسیا این است که بانوان کشورمان با دیگر تیم‌ها رقابت کنند. ما باید یاد بگیریم که با تیم‌های بزرگ دنیا چگونه مبارزه کنیم تا بتوانیم با دست پر از بازی‌ها خارج شویم.

مشاور فنی تیم ملی وزنه برداری بانوان ایران افزود: در دوره‌های گذشته وقتی بانوان ما در مسابقات شرکت می‌کردند با ۳ وزنه سبک نهایتا در رده‌های آخر قرار می‌گرفتیم که این اصلا برای ما خوب نیست و باید زیاد کار کنیم تا بتوانیم برابر رقبای خودمان عملکرد خوبی داشته باشیم.

خورشیدی فر ادامه داد: ما در کشورمان وزنه برداران بسیار خوب و با استعدادی داریم. خوشبختانه با تمام شرایطی که داریم قانون این اجازه را به ما می‌دهد که در رکورد‌های ورودی مسابقاتمان را با ۲۰ کیلوگرم کمتر شروع کنیم. به همین خاطر پوپک بسامی با توجه به شرایطی که داشت، مخصوصا از لحاظ بدنی نتوانست عملکرد رضایت بخشی از خود نشان دهد. در هر صورت این امر بسیار طبیعی بوده و ممکن است این اتفاق برای هر ورزشکار دیگری هم رخ بدهد.


بیشتر بخوانید


مشاور فنی تیم ملی وزنه برداری بانوان بیان کرد: به هر حال بسامی در ماده یک ضرب از دور مسابقات حذف شد. آن هم به خاطر استرس زیادی بود که در ۲ وزن اول داشت و همین موضوع باعث شد نتواند وزنه سوم را به خوبی بالای سر ببرد. در ماده ۲ ضرب خوشبختانه عملکرد بهتری داشت و توانست وزنه اول را به خوبی بالای سر ببرد، اما در ۲ حرکت دیگر به خاطر خستگی نتوانست موفق باشد. هدف ما از حضور در مسابقات قهرمانی آسیا این بود که می‌خواستیم با حریفانمان مبارزه کنیم تا در رنکینگ جهانی فاصله ما با آن‌ها زیاد نشود.

خورشیدی فر تصریح کرد: به هر حال مسابقات همین است و اصلا قرار نیست همه تیم‌ها در یک سطح باشند. امیدوارم دیگر ورزشکاران کشورمان در مسابقات قهرمانی آسیا بتوانند عملکرد موفقیت آمیزی داشته باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار