مدیر امور دارو و مواد تحت کنترل معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با رسیدن محموله جدیدی از داروهای بیماران پیوندی، کمبود داروی این دسته از بیماران مرتفع شده و آنان می‌توانند نیاز دارویی خود را برطرف کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی روحبخش مدیر امور دارو و مواد تحت کنترل معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: دارو‌های بیماران پیوندی به نام شخص بیمار به داروخانه مشخصی در نزدیک محل سکونت آنان تحویل می‌شود تا بیماران برای دریافت دارو نیاز به مراجعه به مرکز استان نداشته باشند.

او افزود: در بین انواع انسولین نیز که برای بیماران دیابتی مورد نیاز است، تنها در تامین داروی نوومیکس کمبود‌هایی احساس می‌شود که امیدواریم بزودی این مشکل نیز مرتفع شود.

مدیر امور دارو و مواد تحت کنترل معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه از هشت قلم داروی بیماران ام اس برای آمپول بتافترون کمبود احساس می‌شود که می‌توان این مشکل را نیز برطرف کرد، ادامه داد: در بین دارو‌های شیمی درمانی نیز در زمینه تامین داروی دوکسوروبیسین (ادریامایسین) کمبود‌هایی وجود دارد که امید می‌رود این مشکل تا هفته آینده رفع شود.

انتهای پیام//ا.د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار