مهم‌ترین حوادث امروز یکشنبه ۲۹ فروردین ماه ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  مهم‌ترین حوادث امروز یکشنبه ۲۹ فروردین ماه ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

پایان کار باند سارقان تیر های مخابراتی در "قصرقند

فرمانده انتظامی شهرستان قصرقند از انهدام باند سارقان تیر‌های مخابراتی این شهرستان با بیش از ۳۵ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ "محمد خبازی اظهار داشت: در پی دریافت گزارشی در خصوص خرید و فروش تیر‌های مخابراتی مسروقه در یکی از مراکز جمع آوری ضایعات سطح شهر قصرقند بررسی موضوع به صورت ویژه در دستورکار پلیس آگاهی این فرماندهی قرارگرفت.

او  افزود: پس از بررسی موضوع، مشخص شد یکی از سارقان تعداد ۲ تیر مخابراتی را به این مرکز ضایعاتی فروخته است که در ادامه با اقدامات تخصصی یک مالخر و ۳ نفر اعضای اصلی این باند سرقت شناسایی و متهمان با هماهنگی قضایی در چند عملیات ضربتی و غافلگیرانه دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان قصرقند تصریح کرد: متهمان که پس از انتقال به پلیس آگاهی و رو به رو شدن با ادله پلیس چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشتند به فعالیت بزهکارانه خود اعتراف و در ادامه به ۳۵ فقره سرقت تیر مخابراتی جمعاً به ارزش یک میلیارد و پانصد میلیون ریال اعتراف کردند.

سرهنگ خبازی بیان داشت: در تحقیقات تکمیلی پلیس مشخص شد سارقان تعداد زیادی از تیر‌های مسروقه را به شهرستان چابهار منتقل و فروخته اند.

او  با اشاره به معرفی متهمان به مراجع قضائی بر عزم جدی پلیس در برخورد با سارقان و بر هم زنندگان امنیت مردم تأکید و از شهروندان خواست در صورت مشاهده موارد مشکوک با تماس ۱۱۰ موضوع را به پلیس اطلاع دهند.

کشف ۱۳۴ هزار لیتر سوخت قاچاق در سیستان و بلوچستان

فرمانده انتظامی استان از کشف ۱۳۴ هزار لیتر سوخت قاچاق طی هفته گذشته خبر داد.

سردار "احمد طاهری اظهار داشت: در هفته گذشته طرح مبارزه با قاچاق سوخت، با هدف جلوگیری از هدر رفت سرمایه‌های ملی، با جدیت، در نقاط مختلف استان به اجرا درآمد.

او افزود: در این راستا مأموران پلیس امنیت اقتصادی و دیگر رده‌های عملیاتی استان، با شناسایی و تخریب ۲ محل دپوی سوخت و در بازرسی از ۲ دستگاه تریلی سوخت کش ۱۳۴ هزار و ۵۵۶ لیتر سوخت قاچاق و خارج از شبکه قانونی توزیع را کشف کردند.

فرمانده انتظامی استان بیان کرد: این مقدار سوخت کشف شده شامل ۹۵ هزار و ۳۵۶ لیتر گازوئیل، ۲۵ هزار لیتر نفت کوره، ۱۴ هزار و ۲۰۰ لیتر بنزین، بوده که در شهرستان های، خاش، سراوان، زاهدان و دشتیاری کشف شدند.

سردار طاهری با اشاره به توقیف ۲ دستگاه تریلی حامل سوخت قاچاق، خاطر نشان کرد: در این رابطه ۲ باند قاچاق سوخت منهدم و ۲۱ فرد متخلف دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.

او با تأکید بر اجرای مستمر طرح‌های پاکسازی نقاط آلوده در جهت مبارزه با قاچاقچیان سوخت، تصریح کرد: یکی از رسالت‌های نیروی انتظامی برقراری نظم و امنیت عمومی است و پلیس با تمام توان و اقتداربا افرادی که بخواهند منابع و منافع ملی را به تاراج ببرند قاطعانه برخورد می‌کند.

دستگیری سارق کابل‌های برق منازل مسکونی در مهرستان

فرمانده انتظامی شهرستان مهرستان از دستگیری سارق سیم و کابل‌های برق منازل مسکونی در بخش مرکزی این شهرستان با ۹ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ "محمد سرگزی اظهار داشت: در پی وقوع سریالی سرقت کابل‌های برق منازل مسکونی در بخش مرکزی شهرستان مهرستان، موضوع شناسایی و دستگیری سارق در دستور کار پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت.

او  افزود:با تلاش‌های کارآگاهان پلیس آگاهی و انجام تحقیقات تخصصی سارقی حرفه‌ای در این خصوص شناسایی و متهم در عملیاتی ضربتی دستگیر شد.

فرمانده انتظامی شهرستان مهرستان با اشاره به کشف ۱۲۰ متر کابل برق مسروقه در بازرسی از منزل این سارق تصریح کرد: متهم که پس از انتقال به پلیس آگاهی چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت به فعالیت بزهکارانه خود اعتراف و در ادامه به ۹ فقره سرقت کابل برق منازل مسکونی در سطح شهرستان مهرستان اعتراف کرد.

سرهنگ سرگزی در پایان برعزم جدی پلیس دربرخورد با سارقان تأکید و از شهروندان خواست اخبار و اطلاعات خود را در این خصوص با تماس ۱۱۰ در اختیار پلیس قرار دهند.

کشف ۲۵ هزار لیتر نفت کوره قاچاق در "دشتیاری" سیستان و بلوچستان

فرمانده انتظامی شهرستان "دشتیاری" از کشف ۲۵ هزار لیتر نفت کوره قاچاق در بازرسی از یک دستگاه کامیون نفتکش خبر داد.

سرهنگ" غلامرضا صیاد اربابی  اظهار داشت: مأموران انتظامی شهرستان هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور "چابهار - دشتیاری" به یک دستگاه کامیون نفتکش مشکوک و با علائم هشدار دهنده آن را متوقف کردند.

او  افزود: مأموران در بازرسی از این خودرو مقدار ۲۵ هزار لیتر نفت کوره قاچاق و خارج از شبکه قانونی توزیع را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان "دشتیاری" تصریح کرد: در این رابطه یک فرد متخلف دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

این مقام انتظامی در خاتمه با تأکید بر عزم جدی پلیس در برخورد با قاچاق سوخت و فرآورده‌های نفتی از شهروندان خواست اخبار و اطلاعات خود را در این خصوص با تماس ۱۱۰ در اختیار پلیس قرار دهند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار