مجله منافع ملی روسیه در گزارشی نوشت زرادخانه هسته‌ای این کشور بهتر از هر زرادخانه‌ای در جهان است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، مجله منافع ملی روسیه در گزارشی اعلام کرد روسیه برترین زرادخانه هسته‌ای دنیا را دارد و این کشور مجموعه‌ای بی نظیر از سلاح‌های موشکی شوروی را به ارث برده برخی از آن‌ها هنوز هم خاص هستند.

در این گزارش آمده است: موشک «سارمات» یکی از بهترین موشک‌های باقی مانده از زمان شوروی است، برد پرواز آن به ۱۸ هزار کیلومتر هم می‌رسد. این برد بلند به نیرو‌های ما اجازه می‌دهد هر هدفی را در هر نقطه از زمین بزنند. وزن این موشک بیشتر از ۲۰۰ تن است و می‌تواند ۱۰ تن محموله را نیز حمل کند.

این مجله در ادامه تاکید کرد به کارگیری سارمات چندین بار به تعویق افتاده است که این اتفاق خود عاملی برای ترس بیشتر دشمنان است.

سال گذشته نیز ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، از نوسازی توان هسته‌ای این کشور خبر داد و در نشست مقام‌های ارشد وزارت دفاع روسیه اظهار کرد که در این سال مجموعه‌هایی از موشک و هواپیما‌های جدید به ارتش و ناوگان روسیه تحویل داده شده‌ است. پوتین در ادامه صحبت‌هایش از پیشرفت ۸۲ درصدی توان هسته‌ای روسیه پرده برداشت.

توانمندی هسته‌ای روسیه در واقع سه‌گانه هسته‌ای است که شامل موشک‌های زمین پایه قابل حمل کلاهک‌های هسته‌ای، ناو‌های مجهز به سلاح‌های هسته‌ای و هواپیما‌های مجهز به موشک‌های هسته‌ای می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار