مدیر غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه گفت: حدود ۵۰ قلم کالای غیر مجاز فاقد مجوز‌های لازم در تربت حیدریه کشف و ضبط شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سید جواد حسینی مدیر غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه با بیان اینکه نظارت‌ها کماکان و با شدت ادامه دارد گفت: از سه واحد عرضه گیاهان دارویی تربت حیدریه گیاهان دارویی و کالا‌ های شیمیایی غیر مجاز به ارزش ۳۵ میلیون ریال کشف و ضبط شد.


بیشتر بخوانید


او با تاکید بر اینکه عطاری‌ ها حق فروش دارو‌ های ترکیبی دست‌ساز و کارخانه‌ ای را ندارند افزود: فروش دارو فقط بر عهده داروخانه‌ ها می‌باشد و متاسفانه بسیاری از دارو‌ هایی که امروزه تحت عنوان داروی گیاهی عرضه می‌شود شیمیایی بوده و مردم نیز با گمان این‌که دارو‌ های گیاهی بی خطر هستند خودسرانه و ناآگاهانه مبادرت به درمان می‌کنند در حالی که این دارو‌ ها نیز عوارض جانبی خاص خود را دارند.

مدیر غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه ادامه داد: با تلاش و پیگیری‌ های بازرسان و کارشناسان این اداره همه واحد‌ های صنفی گیاهان دارویی ملزم به ارائه تعهدنامه محضری در خصوص خودداری از فروش انواع دارو‌ های شیمیایی و گیاهی غیرمجاز و دخالت در امر درمان به این مدیریت شدند.

 

انتهای پیام//ف.ح

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.