اجرای دقیق بیمه زنان سرپرست خانوار نیازمند حمایت نهاد‌های متولی است.

زهرا امینی مدیر کل بهزیستی استان مرکزی به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، گفت: اجرای دقیق بیمه زنان سرپرست خانوار نیازمند حمایت نهاد‌های متولی است.

امینی افزود: با توجه به اینکه زنان سرپرست خانوار شهری جدیدی باید در این لیست قرار بگیرند، اما سامانه به گونه‌ای است که اجازه ثبت افراد جدید وجود ندارد و بنابراین سازمان‌های متولی در این زمینه باید اهتمام ویژه داشته باشند.

اواضافه کرد: در این زمینه فقط ۳۳ درصد اعتبارات از سوی سازمان بهزیستی باید تامین شود و مابقی را باید سازمان هدفمندی یارانه‌ها تامین کند که این طرح نیازمند نگاه جدی‌تر سازمان هدفمندی یارانه هاست.

مدیر کل بهزیستی استان مرکزی بیان کرد: قانون بیمه زنان سرپرست خانوار در بند ط قانون برنامه ششم توسعه دیده شده است و سازمان هدفمندی یارانه ها، سازمان بهزیستی و سازمان تامین اجتماعی متولیان اصلی اجرای آن هستند.

او ادامه داد: از سال ۸۶ این طرح اجرایی شده است و در استان مرکزی ۹۹۲ زن سرپرست خانوار شهری و ۷۷۰ نفر زن سرپرست خانوار روستایی خدمات بیمه‌ای دریافت می‌کنند، اما به دلیل محدویت‌ها در طول سال‌های اخیر افراد جدیدیدر لیست قرار نگرفتند.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.