اجرای ۱۴۵ هزار مترمربع طرح عمرانی در حوزه سلامت در همدان

۱۴۵ هزار متر مربع طرح عمرانی در حوزه سلامت استان همدان فعال است و چهار طرح مهم آن بیش از ۸۵ درصد پیشرفت دارد.

به گزارش خبرنگار گروه  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،فریبرز نیاستی,معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: در شرایط کنونی از ۱۴۵ هزار متر مربع طرح عمرانی فعال، ۴۵ هزار متر مربع به همت خیران مدیریت شده و با نظارت دفتر فنی دانشگاه علوم پزشکی همدان در حال اجرا است.

او افزود: در حال حاضر با کمک و مساعدت یکی از خیران ساخت بیمارستان جدیدی در شهرستان کبودراهنگ و در زمینی به مساحت ۲۶ هزار متر مربع در حال انعقاد قرار داد است.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه چهار طرح مهم بالای ۸۵ درصد پیشرفت در همدان فعال است گفت: اورژانس بیمارستان امام حسین ملایر که توان پذیرش ۶۰ بیمار کرونایی را دارد دارای ۹۹ درصد پیشرفت فیزیکی است و در صورت تامین اعتبار مورد نیاز برای تجهیز می‌تواند از اردیبهشت امسال بیمار بپذیرد.

نیاستی اضافه کرد: مرحله نخست مرکز جامع سرطان همدان نیز ۹۹ درصد پیشرفت دارد و نیمی از هزینه مورد نیاز برای اجرای آن تاکنون از سوی خیران تامین شده است.

او بیان کرد:کل طرح  مرکز جامع سلامت در زمینی به مساحت ۶ هزار متر مربع در حال اجرا است که مرحله نخست آن ۹۹ درصد و کل طرح ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی همدان ادامه داد: برای بیمارستان اکباتان نیز منابع خوبی پیش بینی شده که در صورت تامین و تقویت منابع و اعتبارات، تا پایان این دولت کار اجرایی آن به پایان می‌رسد.

نیاستی گفت: همچنین بیمارستان فاطمیه به عنوان تنها بیمارستان زنان و زایمان اکنون علاوه بر همدان پذیرای بیمارانی از استان‌های غربی و ایلام است و در صورت تامین منابع، طرح توسعه آن به زودی به پایان می‌رسد.

او اظهار داشت: به همت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یک هزار و ۴۰۰ نیرو برای علوم پزشکی استان همدان جذب شد و اگر این اتفاق نمی‌افتاد در زمینه مدیریت کرونا در استان مشکل مواجه می‌شدیم. 

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.