مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه گفت : به‌منظور حفظ حقوق مصرف کنندگان و کنترل کمی نازل‌های سوخت ۱۵۷ جایگاه عرضه فعال استان، سه هزار و ۷۵۹ نازل بنزین، سی ان جی، نفت گاز، نفت سفید و همچنین جایگاه‌های عرضه سوخت سی ان جی استاندارد سازی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، محمودرضا نیازی مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه با اشاره به اینکه بررسی صحت عملکرد نازل‌های سوخت یکی از تکالیف قانونی سازمان ملی استاندارد ایران است، گفت : نازل‌های سوخت مایع به صورت دوره‌ای تحت آزمون قرار گرفته تا از هر گونه تخلف و ضرر و زیان از نظر کمی (کم فروشی سوخت) برای مصرف کننده جلوگیری شود.

او گفت : نازل‌های سوخت دارای انطباق نداشتن از چرخه عرضه خارج و مدیر جایگاه متعهد به انجام رفع نقص با هماهنگی بازرسان شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی می‌شود تا پس از درخواست بازرسی ثانویه و انجام آزمون مجدد در صورت انطباق با استاندارد مربوطه، اجازه فعالیت داده شود.

نیازی با اشاره به استاندارد سازی جایگاه‌های CNG افزود: از اهداف مهم بازرسی از جایگاه‌های سوخت CNG علاوه بر آزمون‌های کمی به صورت دوره ای، الزام جایگاه‌ها به انجام عملیات بازسازی و نوسازی مخازن سوخت، حفظ و ارتقای سطح ایمنی مصرف کنندگان و نیز حصول اطمینان از رعایت مندرجات استاندارد‌های ملی مربوطه از قبیل نصب سامانه آشکارساز و صحت عملکرد جایگاه‌های مذکور است.

او افزود: در این رابطه طی پارسال تعداد ۶ جایگاه سوخت CNG در سطح استان بدلیل نواقص پرخطر در تجهیزات با هماهنگی شرکت ملی پخش و شرکت ملی گاز با دستور دادستانی تا رفع کامل نواقص، قطع انشعاب گاز شدند.

دبیر شورای استاندارد استان کرمانشاه گفت: مصرف کنندگان هنگام استفاده از نازل‌های عرضه سوخت در جایگاه‌ها به گواهی انجام آزمون نصب شده روی نازل توسط اداره کل استاندارد توجه داشته و در صورت نداشتن این برچسب، موارد را از طریق سامانه گویای ۱۵۱۷ در طول شبانه روز و شماره تلفن کشوری ۴۵۱۷ اطلاع دهند.

 ۳۰۰ میلیون لیتر در مصرف بنزین صرفه جویی شده است

فریدون یاسمی با اعلام اینکه پارسال مصرف سی‌ان‌جی در استان پنج درصد افزایش داشت، گفت : پارسال ۳۰۰ میلیون متر مکعب سوخت سی‌ان‌جی در استان کرمانشاه مصرف شد که منجر به صرفه‌جویی ۳۰۰ میلیون لیتری در مصرف بنزین شده است.

او گفت : اکنون ۱۶۰ باب جایگاه سوخت در استان کرمانشاه فعال است که از این تعداد ۷۶ باب جایگاه سوخت سی‌ان‌جی است.

او افزود: استان کرمانشاه از نظر تعداد جایگاه‌های عرضه سوخت رتبه یازدهم کشور را داراست و از لحاظ استقبال مصرف کنندگان از سوخت سی‌ان‌جی نیز در جایگاه هفتم کشور قرار دارد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمانشاه از کاهش مصرف انواع فرآورده‌های نفتی در پارسال در استان خبر داد و افزود: بیشترین کاهش مصرف مربوط به نفت سفید با ۳۹ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال بوده است.

یاسمی ادامه داد: در بازه زمانی یادشده، بعد از نفت سفید، کمترین مصرف مربوط به نفت کوره بوده که ۲۲ درصد کاهش را در سال ۹۹ نسبت به مدت مشابه پارسال داشته است.

بنزین با مدیریت صحیح شهروندان، در سال ۹۹ نسبت به سال پیش از آن ۱۸ درصد کاهش داشته که به گفته یاسمی، در همین راستا مصرف سی‌ان‌جی در همین سال افزایشی پنج درصدی داشته است.

او گفت: بیش از ۲ میلیارد لیتر از انواع چهار فرآورده نفتی مایع شامل بنزین، نفت سفید، نفت گاز و نفت کوره در سال ۹۹ در سطح منطقه کرمانشاه توزیع شده است.

او با تقدیر از مردم استان بابت استفاده بهینه از سوخت، درخواست کرد که کماکان این رویه صحیح و پسندیده درست مصرف کردن مورد توجه قرار گیرد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.