رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه با اشاره به بالا بودن میانگین فوت عابران پیاده در کرمانشاه نسبت به میانگین کشوری گفت : میانگین فوت عابران پیاده در کرمانشاه ۶۸ درصد است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، فضل الله شیری رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه گفت : در تعطیلات نوروزی امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ترافیک درون شهری و برون شهری در کرمانشاه افزایش داشته و متأسفانه سه نفر در این ایام براثر سانحه رانندگی جان باختند که ۲ نفر آن عابرپیاده بوده است.

او گفت : نرخ میانگین فوت عابران پیاده براثر سانحه تصادف در کرمانشاه ۶۸ درصد است و در کشور ۴۴ درصد است و در ایام تعطیلات ۱۱۹ مورد مجروح نیز داشته‌ایم.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه افزود: در پارسال یک میلیون و ۱۸۵ هزار برگ جریمه برای یک میلیون و ۲۸۴ هزار تخلف به ارزش ۵۵ میلیارد تومان صادر شده است.

شیری با اشاره به محدودیت‌های کرونایی مراکز تعویض پلاک و مراکز آموزش رانندگی افزود: مراکز تعویض پلاک با توجه به تعداد مراجعه کنندگان زیاد در شهر‌های قرمز و فعالیت‌های آموزشی آئین نامه مراکز آموزش رانندگی تعطیل است، اما امتحانات عملی صدور گواهی نامه با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ادامه داد.

او بیان اعمال محدودیت تردد در شهر‌های قرمز و نارنجی ادامه داد: ورود پلاک‌های غیربومی به شهر‌های قرمز و نارنجی و خروج پلاک‌های غیربومی از شهر‌های قرمز و نارنجی ممنوع است و جریمه‌های ۵۰۰ هزار تومانی و یک میلیون تومانی برای متخلفان در نظر گرفته شده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه گفت: محدودیت تردد شبانه از ساعت ۲۲ شب تا سه بامداد همزمان با سراسر کشور اعمال می‌شود و تنها کادر درمان و افراد دارای مجوز می‌توانند تردد کنند و جریمه ۲۰۰ هزار تومانی در انتظار متخلفان است‌
فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: پزشک قلابی در کرمانشاه شناسایی و دستگیر شد.

دستگیری پزشک قلابی در کرمانشاه

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت : پزشک قلابی در کرمانشاه شناسایی و دستگیر شد.

 علی اکبر جاویدان گفت: پس از اطلاع پلیس مبنی بر فعالیت یک کلاهبردار حرفه‌ای که در استان‌های مختلف کشور از چند پزشک اخاذی کرده و آن‌ها مورد اغفال قرار داده است، رسیدگی به موضوع را در دستور کار قرار دادند.

او افزود: با توجه به حساسیت موضوع، تحقیقات گسترده مأموران کلانتری ۱۶ سعدی کرمانشاه برای دستگیری فرد کلاهبردار آغاز و توانستند مخفیگاه او را در یکی از روستا‌های کرمانشاه شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه تاکنون ۱۲ نفر از پزشک قلابی شکایت کرده‌اند، افزود: این فرد با جلب اعتماد طعمه‌های خود با اغفال آنها، حدود ۱۰ میلیارد ریال اخاذی کرده بود.

جاویدان ادامه داد: این کلاهبردار حرفه‌ای در مرحله آخر قصد داشت خودرو مزدا سه و مبلغ ۷۰۰ میلیون ریال متعلق به یکی از طعمه‌هایش را تصاحب کند که با حضور به موقع پلیس ناکام ماند.

او با اشاره به انتشار تصویر فرد کلاهبردار با مجوز دستگاه قضائی، گفت: از افرادی که مورد سو استفاده این فرد قرار گرفته‌اند خواست می‌شود تا برای شکایت به کلانتری ۱۶ سعدی و یا پلیس آگاهی استان کرمانشاه واقع در خیابان لشکر مراجعه کنند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه به شهروندان افزود: در صورت مواجهه با چنین افرادی حتماً سوابق وی را بررسی و از اعتماد بی مورد به آن‌ها خودداری کنند

کشف ۸ هزار متر زمین خواری در سرپل ذهاب

فرمانده انتظامی سرپل ذهاب از کشف یک فقره زمین خواری به مساحت ۸ هزار متر مربع و به ارزش ۲ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

منوچهر رضایی افزود: پس از دریافت گزارش و شکایتی از اداره منابع طبیعی سرپل ذهاب مبنی بر تصرف اراضی ملی به مساحت ۸ هزار متر مربع در روستای امامیه علیا، رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت.

او ادامه داد: ماموران پاسگاه قلعه شاهین توانستند در تحقیقات خود فرد زمین خوار را شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی و همراهی نماینده اداره منابع طبیعی، وی دستگیر کنند.

رضایی افزود: طبق نظر کارشناسان ارزش زمین کشف شده که دوباره به اداره منابع طبیعی بازگردانده شد به ۲ میلیارد ریال می‌رسد.

فرمانده انتظامی شهرستان سرپل ذهاب از معرفی متهم دستگیر شده به دستگاه قضائی جهت صدور حکم لازم خبر داد.

کشف محموله ۱۱ میلیارد ریالی پوشاک قاچاق در کنگاور

فرمانده انتظامی استان از کشف ۲۰ هزار عدد پوشاک قاچاق به ارزش ۱۱ میلیارد ریال در شهر "کنگاور" خبر داد.

علی اکبر جاویدان افزود: ماموران پلیس "کنگاور" حین گشت زنی به یک دستگاه کامیون مشکوک و جهت بازرسی آن را متوقف کردند.

او ادامه داد: در جریان بازرسی‌های انجام گرفته ۲۰ هزار عدد پوشاک قاچاق شامل ۱۲ هزار عدد شلوار و ۸ هزار عدد تیشرت که طبق نظر کارشناسان ارزش آن به ۱۱ میلیارد ریال می‌رسید، کشف شد.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از دستگیری یک نفر در این خصوص و معرفی به دستگاه قضائی جهت صدور حکم لازم خبر داد.

جاویدان مبارزه با پدیده قاچاق را از مهمترین برنامه‌های پلیس کرمانشاه عنوان کرد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.