برنامه «شهر زیبا» شب گذشته، میزبان مهدى نامور حادثه دیده کوهستانی در اطراف سمنان بود.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، برنامه «شهر زیبا» به تهیه‌کنندگی سید مصطفی فاطمی، ویژه‌برنامه افطار شبکه پنج سیماست که در ماه مبارک رمضان با اجرای مصطفی امامی روی آنتن می‌رود.

«شهر زیبا» شب گذشته، میزبان مهدى نامور حادثه دیده کوهستان و محمد مخمص امدادگر هلال احمر بود.

 نامور گفت:  سال گذشته چند هفته اى به صورت تفریحى و همراه با دوستان، به کوه هاى اطراف سمنان رفتیم؛ یک بار  بزرگ‌ترین کوه آنجا به نام کافر قلعه را برای صعود انتخاب کردیم. من در راه  از دوستانم  جلو  افتادم و یک مسیر سخت و سنگلاخ را بالا رفتم.

وی افزود: دوستانم نتوانستند بالا بیایند و به من گفتند برگردم؛ اما من نپذیرفتم. زمانى که به مسیر بازگشت نگاه می کردم وحشت عجیبى سراسر بدنم را فرا می گرفت. مسیر سنگى و صعب العبور بود و به ناچار مسیر پشت کوه را براى برگشت انتخاب کردم.

او اظهار کرد: مسیر پشت کوه برای بازگشت به ظاهر هموار‌تر بود؛ اما چند صخره را که پشت سر گذاشتم فهمیدم این مسیر حتى از مسیر قبلى هم خطرناک‌تر است. از روى یک صخره پریدم و ناگهان خود را در زمین و هوا معلق دیدم. تک و تنها با یک دست از ارتفاع ٣ مترى آویزان بودم و همه توانم را جمع کردم و خود را بالا کشیدم.

وی افزود: هوا سرد بود و توانم کم شده بود گوشى موبایلم را چک کردم و فهمیدم آنتن ندارد. باز هم توانم را جمع کردم و چند صخره را پشت سر گذاشتم. وقتى دیدم آنتن موبایلم وصل شده حس کردم این آخرین امیدم است؛ با دوستانم تماس گرفتم و کمک خواستم.

نامور عنوان کرد: شنیده بودم که در آن کوه چندین نفر جان خود را از دست داده اند. بدنم سرد و بى جان شده بود و نمیتوانستم تکان بخورم. در گروه از دوستانم حلالیت طلبیدم. از فکر مادرم بیرون نمی رفتم و چند بار تصمیم گرفتم با او هم تماس بگیرم و بگویم حلالم کند؛ اما دلم نیامد.کم کم فشار خونم پایین آمده بود و توانى برام نمانده بود.

در نهایت، دوستان مهدى با هلال احمر تماس می‌گیرند و درخواست کمک می‌کنند؛ اما به دلیل اینکه آن‌ها بین دو شکاف عمیق در دل کوه بودند امکان اعزام بالگرد از طرف هلال احمر وجود نداشت.

مخمص امدادگری که جان مهدى را نجات داد، در این برنامه گفت: این ٤ دوست براى تفریح به کوه رفته بودند و کوه‌پیما نبودند. آن منطقه به خاطر کوهستانى بودن کوه‌پیما زیاد دارد، اما این‌ها از مسیر اصلى خارج شدند و به دیواره خوردند.

وی ادامه داد: ما به منطقه اعزام شدیم و صعود کردیم وقتى به مصدوم رسیدیم بى جان بود، اما خداراشکر نجات پیدا کرد.

سر انجام؛ مهدى نامور بعد از گذشت ٤ ساعت ناامیدى و بى رمقى تنها و خسته در دل کوه توسط محمد مخمص پیدا شد و به زندگى بازگشت. این ماجرا در بهمن ماه ١٣٩٩ اتفاق افتاده و او تا امروز امداد رسان خود را ملاقات نکرده  بود و در برنامه شهر زیبا برای اولین بار دوباره همدیگر را دیدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار