مدیرعامل انجمن خیران مسکن‌ساز اصفهان گفت: انجمن خیران مسکن‌ ساز اصفهان برای ساخت ۸۰۰ واحد مسکونی ویژه محرومان در ۱۲ شهر استان برنامه‌ریزی کرده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، سیداصغر مستولی‌زاده مدیرعامل انجمن خیران مسکن‌ساز اصفهان گفت: انجمن خیران مسکن‌ساز اصفهان در راستای هدف خود و با توجه به امکانات و منابع در اختیار، تلاش می‌کند در مدت ۳۰ ماه ۸۰۰ واحد مسکونی را ساخته و به واجدان شرایط تحویل دهد.

او درباره هزینه ساخت این واحد‌ها اظهار کرد: با توجه به اینکه زمین مورد نیاز این واحد‌ها در قالب طرح ۹۹ ساله به صورت اجاره بها پول پرداخت می‌شود تلاش شده قیمت زمین را از هزینه ساخت جدا کنیم تا هزینه ساخت کاهش یابد.

مدیرعامل انجمن خیران مسکن‌ساز اصفهان گفت: اکنون پیش بینی شده هزینه ساخت هر متر مربع بین چهار تا پنج میلیون تومان باشد و این واحد‌ها طبق الگوی مصرف با زیربنای مفید ۷۰ متر مربع ساخته خواهد شد.

مستولی‌زاده نحوه پرداخت هزینه ساخت را به صورت آورده متقاضی، تسهیلات بانکی کم بهره و بخشی هم از طریق انجمن خیران مسکن‌ساز اعلام کرد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اصفهان نهم دی ۱۳۹۹ گفته بود: سهمیه استان در ساخت مسکن محرومان سه هزار واحد است که تاکنون برای سه هزار و هفت واحد تشکیل پرونده شده و بانک با یک هزار و ۵۰۶ واحد قرارداد امضا کرده است.

غلامحسین خانی افزود: تامین مسکن محرومان و اقشار کم درآمد اعم از روستایی و شهری از طریق تولید و ساخت واحد‌های مسکونی با فراهم کردن مشارکت و همکاری مردم، خیرین یا اخذ تسهیلات بانکی یکی از اهداف مهم این نهاد است.

او ادامه داد: برای ساخت سه هزار واحد مسکونی محرومان در استان، ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات اختصاص یافته که ۹۰۰ میلیارد ریال آن بلاعوض است.

استان  افزون بر پنج میلیون نفری اصفهان دارای ۱۰۸ شهر و یکهزار و ۹۳۴ روستا و آبادی است.


منبع:ایرنا

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار