فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت:

کار آفرینی و محرومیت زدایی از اهداف پیش روی قرارگاه جواد ائمه (ع) است

سرهنگ قاسمی گفت: کارآفرینی،محرومیت زدایی و ایجاد حس امنیت از اهداف مهم قرارگاه جواد ائمه (ع) در مناطق حاشیه نشین است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، سرهنگ سید اکبر قاسمی، فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت در نشست کمیته کار آفرینی و اشتغال قرارگاه جواد ائمه (ع) ، گفت: در حال حاضر هفت محله در  اولویت سپاه پاسداران و بسیج در طرح جواد ائمه (ع) قرار گرفته است.

او، با بیان اینکه از پارسال فعالیت‌هایی در این مناطق با تشکیل کمیته‌های مختلف انجام شده است، افزود: حل مشکلات و معضلات، شناسایی مناطق حاشیه نشین نیازمند ورود همه دستگاه‌های ذی ربط است.

فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت،  به فرمایشات و دغدغه‌های "مقام معظم رهبری" در رابطه با توجه به مناطق حاشیه نشین اشاره کرد و گفت: کاهش آسیب‌های اجتماعی، کاهش گرایش به جرم و فساد، کاهش فقر و محرومیت، کاهش بیکاری، ایجاد اشتغال، ارتقاء سطح سلامت، افزایش نشاط و ایجاد احساس امنیت از اهداف مهم طرح جواد ائمه (ع) در مناطق حاشیه نشین است.

سرهنگ قاسمی در ادامه افزود: هم‌اکنون با توجه به وضعیت اقتصادی جامعه، اشتغال مهمترین معضل مناطق حاشیه نشین است، جوانان پر انرژی که تحصیلات عالیه دارند، اما به دلیل عدم اشتغال دچار آسیب‌های اجتماعی شده اند را با هدایت مشاوره می‌توان بسیاری از مشکلات جوانان در منطقه مذکور را حل کرد.

او  به ظرفیت صنایع دستی و توانمندی‌های بالقوه جوانان و بانوان شهرستان رشت اشاره کرد و گفت: با ایجاد کارگاه‌ها و آموزش‌های رایگان می‌توان زمینه ایجاد اشتغال را فراهم کرد. با همت بانوان منطقه مسکن مهر رشت ۲۰۰ نفر مشغول کار شدند که با راه اندازی بازارچه‌ای در آن‌منطقه محصولات خود را به فروش می‌رسانند.

فرمانده سپاه رشت با اشاره به معضل اعتیاد و دیگر مشکلات جوانان ، افزود: جوانانی که دچار اعتیاد و دیگر گرفتاری‌ها هستند را جزئی از خانواده خود بدانیم چرا که این جوانان سرمایه‌های ملی این کشور هستند  و به دلیل عدم هدایت و مشاوره و بی توجهی مسئولان دچار مشکلاتی شده‌اند.

او گفت: پارسال  ۲ میلیارد تومان از سوی سپاه پاسداران و کمیته امداد برای ایجاد کار آفرینی و اشتغال تدوین شد که نتایج مطلوبی داشت.

فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت،  با تاکید بر اینکه همه دستگاه‌های کار آفرین از جمله بهزیستی و میراث فرهنگی و فنی و حرفه‌ای و اداره کار و رفاه اجتماعی و دیگر نهاد‌ها می‌توانند گام‌های موثری در این راستا بردارند، افزود: با اجرای کلاس‌های آموزشی رایگان و با نگاه جهادی و انقلابی می‌توان بسیاری از معضلات مناطق حاشیه نشین را حل کرد.

سرهنگ قاسمی به مشکلات آب آشامیدنی دو محله فخب و سیاه اسطلخ رشت اشاره و تصریح کرد: متاسفانه کشاورزان این دو منطقه با آب آشامیدنی آلوده روبه رو هستند که با تشکیل بانک اطلاعاتی در این مناطق، هدف و معیار‌های فعالیت حمایت‌ها مشخص و اجرایی خواهد شد و همچنین با جذب سرمایه گذار در مناطق آسیب پذیر می‌توان زمینه اشتغال جوانان را فراهم و مشکل اشتغال را رفع کرد  و از سوی دیگر انعکاس فعالیت‌های مناطق آسیب پذیر در رسانه‌ها می‌تواند زمینه انگیزه و امید آفرینی را در آن مناطق مهیا کند.

 

انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.