معاون بازرگانی تعاون روستایی فارس گفت: شرکت‌ها و اتحادیه‌های تخصصی شبکه تعاون روستایی در جایگاه متولی و یا مباشر نقش مهمی در زنجیره تولید تا مصرف محصولات کشاورزی ایفا می‌کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، معاون بازرگانی سازمان تعاون روستایی فارس خرید‌های تضمینی و مباشرتی محصولات کشاورزی را از سیاست‌های کنترلی دولت دانست و گفت: شرکت‌ها و اتحادیه‌های تخصصی شبکه تعاون روستایی در جایگاه متولی و یا مباشر نقش مهمی در زنجیره تولید تا مصرف محصولات کشاورزی ایفا می‌کند.

صمد کردی‌پور بیان کرد: خرید‌های تضمینی و توافقی در راستای ارتقاء اصل ۴۴ قانون اساسی و واگذار امور به بخش تعاونی‌ها است
وی گفت: فارس با دارا بودن قابلیت‌های اقلیمی متفاوت، پتانسیل‌های تولیدی زیادی در بخش کشاورزی به خود اختصاص داده است.

کردی‌پور افزود: سیاست‌های دولت در یک دهه اخیر با رویکرد کاهش هزینه‌های دولت و تقویت تشکل‌های صنفی بخش کشاورزی با محوریت خرید‌های توافقی و حمایتی محصولات کشاورزی فصل تازه‌ای را در حیات شبکه تعاونی‌های دولتی بوجود آورده است.

او بارزترین نتایج حاصل از این اقدام شبکه تعاون روستایی را جلوگیری از ضرر و زیان دولت و تقویت مکانیزم‌ها در ارتقاء اصل ۴۴ قانون اساسی و واگذاری امور به بخش تعاونی‌ها عنوان کرد.

به گفته کردی‌پور، خرید‌های توافقی با منابع اعتباری شبکه و یا تسهیلات کم بهره نوید بخش توسعه تشک‌های با حوزه اجرایی و تخصصی‌تر است که اقتصاد بخش کشاورزی را بهبود بخشیده و نقش عناصر واسطه و دلال را کمرنگ‌تر از هر زمان خواهد کرد.

معاون بازرگانی سازمان تعاونی روستایی فارس تصریح کرد: پیشینه اجرایی سازمان و شبکه تعاونی‌های دولتی در نیم قرن اخیر و حضور مقتدرانه این تشکل‌ها در زمینه‌های حرفه‌ای و معیشتی کشاورزان خرید وفروش محصولات کشاورزی و تامین اقلام اساسی و سوخت، شاخص‌ترین توانمندی‌ها و قابلیت‌های اجرایی را در سطح روستا به نمایش گذاشته است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار