عربستان سعودی مدعی شد پهپاد بمب‌گذاری و ارسال شده از یمن به سوی خمیس مشیط را رهگیری کرده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، شبکه الاخباریه عربستان سعودی امروز (سه‌شنبه) مدعی شد که ائتلاف عربی پهپاد یمنی‌ها را در خمیس مشیط در جنوب غرب عربستان رهگیری کرده است.

این شبکه مدعی شد: ائتلاف عربی پهپاد بمب‌گذاری شده از سوی انصارالله یمن که به سوی خمیس مشیط ارسال شده بود را رهگیری کرد.

ائتلاف سعودی روز یک‌شنبه نیز مدعی رهگیری و انهدام یک پهپاد در آسمان جنوب یمن شده بود.

این در حالی است که یحیی سریع، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن پس از آن اعلام کرد که عملیاتی تهاجمی را علیه پایگاه هوایی ملک خالد در خمیس مشیط با یک پهپاد به انجام رساندیم. در این عملیات یک پایگاه حساس نظامی هدف قرار داده شده که به دقت مورد اصابت قرار گرفت.

ترکی المالکی سخنگوی ائتلاف سعودی روز شنبه مدعی شد که یک موشک بالستیک دوربرد را در جیزان سرنگون کردند.

«محمد علی الحوثی»، عضو شورای عالی سیاسی یمن در توئیتی نوشت که توقف حملات پهپاد‌ی این کشور به عربستان فقط با توقف تجاوز ائتلاف امکان‌پذیر است. نگه داشتن شهروندان در گذرگاه الودیعه، توقیف کشتی‌های حامل فرآورده‌های نفتی، محاصره مردم و قطع حقوق، اقداماتی است که تروریسم آمریکایی-سعودی را علیه همه مردم یمن ثابت می‌کند.

عملیات‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به مناطق مختلف عربستان همچون فرودگاه‌های جیزان و اب‌ها و پایگاه هوایی ملک خالد در خمیس مشیط، در پاسخ به تداوم محاصره مردم یمن و تجاوزات ائتلاف سعودی انجام می‌شود.

ائتلاف متجاوز عربی-سعودی که از حمایت‌های آمریکا، کشور‌های غربی و رژیم صهیونیستی برخوردار است، طی شش سال جنگ هزاران یمنی را به شهادت رسانده و میلیون‌ها نفر را آواره کرده و تمامی زیر ساخت‌های این کشور را ویران کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار