کارشناس بازار سرمایه گفت: وضعیت فعلی بازار سرمایه بیشتر تحت تاثیر عوامل اقتصادی و سیاسی کشور است و اصلاح قانون تجارت نمی‌تواند اثر زیادی داشته باشد.

پیمان حدادی کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،در رابطه با قانون تجارت بیان کرد: موضوعاتی که در رابطه با شرکت‌های سهامی و موارد مثل هیئت مدیره شرکت ها، برگزاری مجامع مرتبط است به بازار سرمایه مربوط است به طوری که تمام شرکت‌هایی که در بازار سرمایه هستند، چه بورس و  چه فرابورس اولین قانونی که باید رعایت کنند، قانون تجارت است.

کارشناس بازار سرمایه در پاسخ به این پرسش که آیا اصلاح قانون تجارت در بهبود وضعیت فعلی بازار سرمایه نقشی دارد؟، اظهار کرد: مقرراتی که دربازار سرمایه موجود است نشات گرفته از قانون تجارت است، این قانون تاثیر آن در بازار سرمایه بسیار زیاد و موثر نیست.


بیشتر بخوانید


وی افزود: اگر اصلاح قانون تجارت انجام شود خوب است و این اصلاح با توجه به قدیمی بودن قانون تجارت نیاز است، اما این اصلاح نمی‌تواند روی وضعیت فعلی بازار سرمایه اثر بگذارد.

حدادی در رابطه با وضعیت فعلی بازار سرمایه بیان کرد: وضعیت فعلی بازار سرمایه بیشتر تحت تاثیر عوامل اقتصادی و سیاسی کشور است شاید اصلاح قانون تجارت خوب باشد، اما نمی‌تواند وضعیت فعلی بازار را تغییر دهد، چون قانون تجارت بیشتر جنبه حقوقی دارد تا اقتصادی و مثل قانون مالیات نیست که جنبه اقتصادی داشته باشد، چون گره کار در جایی دیگر است.

کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد:مهم‌ترین نکته‌ای که در قانون تجارت است که اگر اصلاح شود می‌تواند، به وضعیت فعلی بازار کمک کند، انتخاب اعضای هیئت مدیره توسط دولت و نهاد‌های دولتی است، یا این مورد که هر فردی در چند شرکت می‌تواند عضو هیئت مدیره باشد، به عنوان مثال در بحث حاکمیت شرکتی که خود سازمان بورس این را بیان کرده است، هر فرد در بیشتر از سه عدد شرکت نمی‌تواند هیئت مدیره باشد، اما این در حالی است که ما ممنوعیتی در قانون تجارت نداریم، یا به عنوان مثال قانون تجارت می‌تواند یک سری از بروکراسی‌ها را کم کند، مانند روندی که برای افزایش سرمایه داریم که روندی طولانی و زمان بر است، در کل اصلاح قانون تجارت نمی‌تواند بر فضای بازار سرمایه اثر چندانی بگذارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار