با خرید دستگاه کلاه سرد برای جلوگیری از ریزش مو ناشی از شیمی درمانی ، بیماران بیمارستان آیت الله یثربی کاشان دیگر نیازی به سفر به استان‌های همجوار ندارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، مصطفی سروی زاده رییس بیمارستان فوق تخصصی بیمارستان آیت الله یثربی کاشان گفت: کلاه سرد روشی نوین برای جلوگیری از ریزش مو ناشی از شیمی درمانی است که برای بیماران مبتلا به سرطان استفاده می‌شود.

او، با بیان اینکه یکی از عوارض شایع شیمی درمانی ریزش مو ناشی از درمان (CIA) است، افزود: به علت اثر دارو بر روی فولیکول‌های مو، بیشتر مو‌ها دو هفته پس از شروع شیمی درمانی ریزش می‌کند.

مصطفی سروی زاده با اشاره به کارکرد کلاه سرد گفت: این دستگاه با کاهش دمای پوست سر قبل، حین و بعد از انجام شیمی درمانی می‌تواند با کاهش خون رسانی به فولیکول مو‌ها موجب کاهش ریزش مو در فرد شود.

رییس بیمارستان فوق تخصصی بیمارستان آیت الله یثربی با اشاره به اینکه در این مجموعه بخش‌های رادیوتراپی و شیمی درمانی و براکی تراپی به بیماران سرطانی اختصاص داده شده است، افزود: این دستگاه با ۵ میلیارد ریال هزینه خریداری و در اختیار بیماران قرار گرفته است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۳ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
خدا همه مریض های سرطانی رو شفا بده .
خوب یه دستگاه 500 میلیونی رو زودتر میخرید.