رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سنندج گفت: سه هکتار از عرصه جنگلی روستا‌های "برقرو" و "لنگریز" سنندج دچار آتش سوزی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، محمدرئوف نصری رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سنندج با اشاره به اینکه سه هکتار از عرصه جنگلی روستا‌های "برقرو" و "لنگریز" سنندج دچار آتش سوزی شد اظهار داشت: این آتش سوزی سطحی بوده و به تنه درختان آسیبی جدی وارد نشده است.

او اضافه کرد: شروع آتش‌سوزی‌ها از حدود یک و ماه نیم آینده شروع می‌شود، اما امسال با توجه به کاهش شدید بارندگی‌ها و خشک شدن زودتر از موعد پوشش گیاهی، ممکن است آتش سوزی هم زودتر اتفاق بیفتد.

نصری با بیان اینکه ۹۷درصد آتش‌سوزی‌ها عامل انسانی دارد، تاکید کرد: بخش عمده‌ای از آتش سوزی هم عمدی است که از مردم می‌خواهیم تا نهایت دقت را هنگام تفریح و گردش در طبیعت داشته باشند و اگر در عرصه‌های طبیعی آتش روشن کردند، بعد از تفریح از خاموش بودن آتش مطمئن شوند.

او مشکل عمده در زمینه آتش سوزی مراتع را عمدی بودن آن اعلام کرد و افزود: برای این مساله تا فرهنگسازی لازم انجام نشود، با هیچ بودجه و اعتباری نمی‌توان آن را حل کرد.

نصری سخت‌گذر بودن عرصه‌های طبیعی را از دیگر مشکلات در زمان آتش سوزی برشمرد و افزود: این مساله باعث می‌شود تا دسترسی به مکان‌هایی که دچار آتش سوزی شده سخت باشد.

او افزود: سال گذشته ۴۷ فقره آتش‌سوزی در سنندج اتفاق افتاد که ۲ فقره در عرصه‌های جنگلی به مساحت ۱۵.۳ هکتار و ۴۵ فقره مرتعی به مساحت ۳۴۰ هکتار بود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سنندج از تعداد آتش‌سوزی‌های مرتعی، ۲۳ فقره در محدوده و حریم شهری بود که ۷۸ هکتار را شامل می‌شد و با وجود اینکه در حوزه راه و شهرسازی بود، اما منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نسبت به اطفای آن اقدام کرد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.