یدالله موحد، روزه داری را موجب افزایش آستانه تحمل افراد برشمرد و گفت: خشونت های رفتاری و گفتاری و منازعات فردی و اجتماعی در ماه رمضان کاهش می یابد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، یدالله موحد رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: قاضی و هر فردی در منصب قضا، باید موضوع را به درستی شناخته و حکم را بداند و متناسب با حکم و موضوع، قضاوت و تعیین تکلیف کند و از این رو عجله در کار قضاوت منجر به خطا می شود.

او افزود: قضاوت در سرنوشت انسان ها و در آزادی، مال، آبرو و حیثیت افراد تاثیر جدی دارد و از این رو  باید از قضاوت عجولانه که خطا در آن به میزان قابل توجهی بالا خواهد بود، جلوگیری کرد.

او با اشاره به این که ماه مبارک رمضان ماه عبودت و بندگی خداست، اظهارکرد: در این ماه توجه به معنویت و اجتناب از گناه و معصیت افزایش می یابد و همین امر موجب اصلاح رفتارهای فردی و اجتماعی شده و در نتیجه شاهد کاهش جرایم به ویژه در حوزه جرایم اخلاقی هستیم.

رییس شورای قضایی استان، روزه داری را موجب افزایش آستانه تحمل افراد برشمرد و گفت: خشونت های رفتاری و گفتاری و منازعات فردی و اجتماعی در ماه مبارک رمضان کاهش می یابد.

موحد با اشاره به اینکه جرایم در ماه مبارک رمضان به توجه به تنوع جرایم درصدهای مختلفی کاهش می یابد، گفت: با توسعه فضای حاکم بر ماه مباک رمضان در سایر ماه ها نیز می توان در زمینه پیشگیری از وقوع جرایم گام های اساسی برداشت.

رییس کل دادگستری استان کرمان تصریح کرد: در ماه مبارک رمضان با توجه به اینکه فضای جامعه آکنده از معنویت می شود، صلح، سازش و گذشت به میزان قابل توجهی افزایش یافته و بر همین اساس بسیاری از دعاوی که قبل از ماه مبارک ایجاد شده است با سازش خاتمه می یابد.

انتهای پیام/ب

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار