کوثری با بیان اینکه چابهار بیشترین جمعیت حاشیه‌نشین در سطح کشور را دارد گفت: در سه سال اخیر ۲ هزار و ۲۶۰ میلیارد تومان اعتبار برای ساماندهی و بهسازی مناطق حاشیه شهرهای این استان هزینه شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، ابوذر کوثری معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان در نشست ساماندهی حاشیه شهرزاهدان اظهارداشت: حاشیه نشینی ۲ بُعد دارد که بحث اجتماعی آن به کارهای فرهنگی ما برمی‌گردد و در حوزه زیربنایی به ستاد بازآفرینی شهری مربوط می‌شود که اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته است.

او  افزود: داده‌هایی که از دفاتر تحصیل تسهیلگری دریافت می‌کنیم به عنوان یک اهرم برای برنامه ریزی توسعه در زمینه مسائل فرهنگی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان وبلوچستان تصریح کرد: در زاهدان ۱۹۰ هزار نفر ، در زابل ۷۰ هزار نفر و در چابهار ۶۵ هزار نفر تحت پوشش دفاتر تسهیلگری هستند.

او  تصریح کرد: سیستان و بلوچستان جز اولین استان‌هایی است که توانسته در خصوص سازمان های مردم نهاد مرکزی را با عنوان خانه سمن‌ها تاسیس کند که امروز الحمدالله شاهد اتفاقات خوبی در این زمینه هستیم.

فرماندار زاهدان نیز در این نشست اظهارداشت: به لحاظ جمعیتی ۴۴ درصد جمعیت زاهدان در حاشیه‌ شهر هستند که فاصله معناداری نسبت به شاخص‌های کشوری دارد.

ابوذر نخعی افزود: پیش‌بینی شده ۱۰ هزار واحد مسکونی در مناطق حاشیه شهر زاهدان نوسازی شوند که یکهزار واحد مسکونی ساخته شده است.

او  با بیان اینکه پنح محله هدف مناطق حاشیه نشینی در زاهدان داریم گفت:۵۰ میلیون تومان به حاشیه‌نشینان تسهیلات داده شد که ۲۵ میلیون تومان آن به صورت بلاعوض و ۲۵ میلیون تومان به صورت تسهیلات کم بهره بوده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار