شیرانی گفت: محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های کرونایی در چهارمحال و بختیاری تا پایان هفته جاری ادامه دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با اشاره به اینکه کادر بهداشت و درمان استان روز‌های سخت و پراسترسی را می‌گذراند، اظهار داشت: سونامی چهارم کرونا علاوه بر سرعت بالای سرایت ویروس، تمامی رده‌های سنی از شیرخوار تا جوانان، میانسالان، مادران باردار و افراد مسن را درگیر کرده است.

او افزود: ثبت فوت فرد جوان بر اثر کرونا و موارد بستری نوزاد، زنان باردار، کودکان و جوانان در بخش‌های ویژه کرونا در مراکز بهداشتی و درمانی یکی از چالش‌های موجود در روند شیوع این ویروس است.


بیشتر بخوانید


شیرانی ظرفیت واقعی تخت‌های بیمارستانی برای بستری افراد مبتلا به کرونا را حدود ۶۰۰ تخت اعلام و اضافه کرد: چنانچه تنها ۱۰ درصد به افراد بستری کرونایی در استان اضافه گردد، ظرفیت تخت‌های بیمارستان اشباع خواهد شد.

او با تاکید بر اینکه میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در شهرستان لردگان باتوجه به سخت‌گیری در اعمال محدودیت‌ها بالاتر از سایر نقاط استان است، ادامه داد: متاسفانه اجرای مصوبات ستاد کرونا در شهرکرد، بروجن و سامان به خوبی انجام نشده و منجر به کاهش میزان رعایت اصول بهداشتی و شیوع بیشتر بیماری در این شهرستان‌ها گردیده است.

شیرانی با گلایه از بی‌توجهی برخی از مدیران دستگاه‌های اجرایی در عمل به مصوبات ستاد کرونا اضافه کرد: مقرر شد اکیپ‌های نظارتی با متولی‌گری سپاه پاسداران برای جلوگیری از تجمعات در شهرستان‌ها تشکیل گردد، اما فرمانداران در این خصوص اقدامات لازم را انجام ندادند.

او افزود: شیفت‌بندی تعمیرگاه‌ها (خودرو، موبایل، لوازم خانگی و...) نیز از دیگر مصوبات ستاد کرونا است که باید با جدیت اجرایی گردد.

شیرانی با اشاره به اینکه دورهمی‌ها و تجمع جوانان در معابر به لحاظ شیوع بیماری خطرآفرین است یادآور شد: محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های کرونایی در استان باید ابقا و تشدید شود وروند نظارت بر دستورالعمل‌های بهداشتی با جدیت بیشتری ادامه یابد.

او ادامه داد: بر اساس مصوبات ستاد کرونا، محدودیت تردد شبانه و بین استانی، فعالیت گل فروشی ها، شیرینی فروشی‌ها و چاپ خانه‌ها همچنین برگزاری هرگونه مراسم جشن و ترحیم در استان چهارمحال و بختیاری تا اطلاع ثانوی اکیداً ممنوع است و با متخلفین علیه بهداشت و سلامت عمومی جامعه برخورد قانونی می‌شود.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار