خسارت‌های میلیاردی کشاورزی در خراسان شمالی جبران نشد

رئیس اداره بحران سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی گفت: خسارت‌های ۴ میلیارد ریالی کشاورزی استان در سال گذشته جبران نشد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  رئیس اداره بحران سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی گفت: سال گذشته خسارت‌های میلیاردی کشاورزی در خراسان شمالی جبران نشدخسارت‌های چندین میلیارد ریالی ناشی از حوادث غیرمترقبه به محصولات کشاورزی و باغی وارد شد، اما هیچ گونه اعتبار دولتی برای جبران آن‌ها تخصیص نیافت.


بیشتر بخوانید 


فرهادی با بیان این که بیمه محصولات کشاورزی تنها راهکار برای جبران خسارت‌های احتمالی است، اظهار داشت: سرمای اسفند پارسال به ۳۰ هزار و ۵۲۵ هکتار از اراضی باغی و زراعی بیش از ۸ هزار میلیارد ریال خسارت وارد کرد که عمده آن‌ها تحت پوشش بیمه نبودند.

او افزود : هر سال تنها ۱۵ درصد از این اراضی، زیر پوشش صندوق بیمه محصولات کشاورزی قرار می‌گیرد، چون بیشتر کشاورزان به دلیل نارضایتی از پرداختی‌های بیمه در زمان حوادث غیرمترقبه، تمایلی به بیمه محصولات کشاورزی خود ندارند.

او با بیان اینکه شهرستان‌های مانه و سملقان، راز و جرگلان، فاروج و شیروان بیشترین خسارت سرمازدگی را داشتند، گفت: ساز و کار بیمه تعریف و ابلاغ شده است و در زمان بروز حوادث غرامت معینی پرداخت می‌شود، اما از آن جایی که گاهی کشاورزان زمان کاشت بعدی را از دست می‌دهند رضایت شان جلب نمی‌شود.

فرهادی افزود: اگر کشاورزان به شکل عملکردی اقدام کنند باید حق بیمه بیشتری را پرداخت کنند تا غرامت بیشتری را دریافت کنند.

انتهای پیام/ه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.