در مدت کمتر از ۱۰ روز باز هم اهدای عضو یک جوان از استان مرکزی زندگی آفرین شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، کمتر از ده روز از اهدای عضو مرحوم رضا خانمحمدی جوان ۳۴ ساله اراکی این بار  یک جوان خمینی به عنوان دومین اهدا کننده عضو از استان مرکزی اعضای بدنش برای چندین نفر زندگی بخش شد و در دفتر استان مرکزی به یادگار ماند.

دکتر محمودیه رییس تیم پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی اراک در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، گفت: مرحوم مجید افروغ جوان ۴۰ ساله، ساکن روستای فرنق خمین   به دنبال مشکلات مغزی دچار خونریزی مغزی شده و در icu تحت نظارت قرار گرفت.

محمودیه افزود: با وجود اینکه کادر درمان تمام تلاش خود را برای نجات این فرد به کار گرفت، اما متاسفانه مرگ مغزی این جوان تایید شد.

او اضافه کرد: خانواده این  مرحوم، رضایتمندی خود را از اهدا عضو (اعضا اصلی و قرنیه) اعلام کرده و مورخ ۳۱ فروردین ماه در ساعت ۳ بامداد، این جوان به بیمارستان امام خمینی (ره) تهران منتقل شد.

رییس تیم پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی اراک بیان کرد: مرگ مغزی مترادف با مرگ قلبی است و ثابت شده افراد مرگ مغزی شده دیگر به زندگی باز نمی‌گردند، اما با پیوند اعضایشان، می‌توان فرصت حیاتی دوباره به بیماران نیازمند و در انتظار پیوند ببخشند.

او ادامه داد: اهدای عضو یعنی اهدای زندگی و نجات زندگی چندین بیمار که این اقدام خداپسندانه امسال برای دومین بار در استان مرکزی رقم خورد.

محمودی تصریح کرد: اهدای عضو و نجات افراد اقدامی خداپسندانه بوده که به عده‌ای بیمار نیازمند فرصت دوباره نفس کشیدن و زندگی کردن می‌دهد و بدون تردید این کار برای همیشه ماندگار بوده و تمرینی زیبا برای بخشندگی عظیم است.

۲۲ فروردین هم خانواده مرحوم رضا خانمحمدی جوان ۳۴ ساله از روستای قره کهریز قاسم آباد اراک با عارضه مرگ مغزی با اهدای اعضای بدن جوانشان، به بیماران نیازمند جانی دوباره بخشیدند.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار