معاون حمل و نقل جاده‌ای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: میزان جابجایی مسافر نسبت به سال ۹۸، ۳۸ درصد کاهش داشته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گرجی معاون حمل و نقل جاده‌ای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: پارسال بالغ بر یک میلیون و ۱۶۲ هزار نفر با ناوگان حمل و نقل عمومی برون شهری استان جابجا شده اند که نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ از کاهش ۳۸ درصدی برخوردار بوده است.

او افزود:در این مدت بیش از ۷۷۰ هزار مسافر به استان وارد و ۳۹۲ هزار مسافر از استان خارج شدند و تعداد ۳۸۹ هزار و ۸۱۹ نفر نیز به استان وارده شده اند.

گرجی ادامه داد: بیشترین سهم جابه جایی مسافر با تعداد ۴۰۳ هزار و ۱۵۵ نفر مربوط به مرکز استان (شهرستان بیرجند) و با سهم ۳۵% که نسبت به سال گذشته ۶ درصد کاهش و کمترین سهم جابه جایی مسافر را شهرستان درمیان با ۲ هزار و ۸۴۰ نفر و با سهم ۰.۲% که نسبت به سال ۹۸ تغییری نداشته است.

معاون حمل و نقل جاده‌ای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی تصریح کرد: در حال حاضر هزار و ۵۳۳ نفر راننده در بخش مسافری شاغل هستند و تعداد ۶۶۷ دستگاه انواع ناوگان مسافری شامل ۲۴۹ دستگاه سواری کرایه برون شهری و تعداد ۱۵۳ دستگاه مینی بوس و تعداد ۲۶۵ دستگاه اتوبوس کار جابه جایی مسافرین از مبدا ۶ پایانه عمومی مسافر در استان را انجام می‌دهند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.