رئیس اتاق اصناف مرکز استان بوشهر گفت: این اتاق پیشنهاد‌هایی به ستاد استانی مدیریت کرونا برای حمایت از اصناف ارائه کرده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مصطفی گراشی رئیس اتاق اصناف مرکز استان بوشهر بیان کرد: در جلسه سی‌ام فروردین ستاد استانی مدیریت کرونا مشکلات واحد‌های صنفی در ایام یک شروع بیماری کرونا مطرح شد و اتاق اصناف برای حل بخشی از مشکلات پیشنهاد‌هایی را به ستاد ارائه کرد.

او افزود: معافیت و تخفیف مالیاتی سال‌های۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ متناسب با رسته‌های مختلف صنفی، معافیت از پرداخت یا تخفیف قابل توجه در حق بیمه سهم کارفرما به ویژه در کارگاه‌های کمتر از پنج نفر با توجه به ویژگی‌ها و زمان تعطیلی هر رسته و تخصیص تسهیلات بانکی کم بهره و دراز مدت با دوره تنفس طولانی و بدون مقررات دست و پاگیر اداری از جمله این پیشنهادها بوده است.


بیشتر بخوانید


رئیس اتاق اصناف مرکز استان بوشهر ادامه داد: تعویق اقساط وام‌های بانکی، کاهش تعرفه‌های آب و برق، امهال چک‌های برگشتی و بخشودگی اجاره بهای واحد‌های تجاری متعلق به واحد‌های دولتی یا موسسات عمومی غیر دولتی مانند هلال احمر، اداره اوقاف و امور خیریه، شهرداری‌ها و ...، دیگر پیشنهادهایی بوده که به ستاد مدیریت کرونای استان برای حمایت از اصناف ارائه شده است.

فعالیت گروه‌های شغلی۲، ۳ و ۴ در شهرستان‌های قرمز استان بوشهر از شنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۰  تا اطلاع بعدی ممنوع شده است.

اکنون ۸ شهرستان از ۱۰ شهرستان استان بوشهر در شرایط قرمز هستند. اما در روزهای گذشته گاهی ۹ شهرستان هم قرمز بوده‌اند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.